Spaarprogramma B2B

Op zoek naar een B2B Spaarprogramma dat écht werkt? Dunck ontwikkelt, implementeert en beheert succesvolle spaarprogramma’s voor B2B. Onze programma’s zorgen aantoonbaar voor meer klantinzicht, nieuwe klanten, hogere klantwaarde en meer engagement.

Herken jij een van de volgende loyalty uitdagingen?

Indirect verkoopkanaal

  • Je weet niet wie de eindklant is
  • Je hebt geen direct communicatiekanaal met eindklanten
  • Het is moeilijk om merkvoorkeur op te bouwen
  • Je hebt geen inzicht in het bestelgedrag van de eindklanten
  • Je hebt geen gerichte marketing tool om verkoop of gewenst gedrag te stimuleren
  • Je weet niet hoe je de eindgebruiker aan je merk kunt binden
  • Je mist belangrijke inzichten over de markt of over je klanten
  • Je bent niet onderscheidend genoeg in de markt
  • Eindgebruikers worden niet of onvoldoende beloond

Direct verkoopkanaal

  • Het is moeilijk om klanten te binden en te betrekken
  • Het is moeilijk om klanten vaker te laten kopen
  • Het is moeilijk om klanten meer te laten kopen
  • Het is moeilijk om klantgedrag te veranderen
  • Klanten worden niet of onvoldoende beloond
  • Het is moeilijk om nieuwe klanten te bereiken
  • Je bent niet onderscheidend genoeg in de markt
  • Je mist belangrijke inzichten over de klant
  • Je hebt geen gerichte marketing en communicatie tool

Wij lossen jouw uitdagingen op!

Als B2B spaarprogramma specialist helpen wij met het ontwikkelen, implementeren en beheren van een succesvol B2B spaarprogramma. Samen gaan we aan de slag om gewenst klantgedrag te stimuleren, bekrachtigen en belonen. Het spaarprogramma wordt volledig afgestemd op de businesscontext van jouw organisatie en sluit dus naadloos aan op de unieke uitdagingen waar jouw organisatie voor staat.

Wil je belonen op basis van afzet en omzet? Of juist op andere (engagement) gedragingen? Wij zorgen voor een uniek spaarmodel waar klanten blij van worden. Van creatief concept tot technische realisatie, en van fulfilment tot sales- en marketingactivaties. Wij zorgen voor resultaat.

Connect

Hoe je ook wilt sparen, wij zorgen voor een connectie met je klanten. Bouw een waardevolle database van deelnemers op.

  • Creëer een rechtstreeks communicatiekanaal
  • Ontwikkel een efficiënte marketingtool om gedrag te beïnvloeden
  • Connect met nieuwe en bestaande klanten

Beloon

Bouw een band op en beloon je klanten. Geef spaarpunten o.b.v. van aankopen of voeg andere gewenste gedragingen toe.

  • Waardeer en beloon klanten op basis van gedrag
  • Werk aan klantbehoud en vergroot het aantal loyale klanten
  • Vergroot dankzij een loyaliteitsprogramma de klantwaarde

Ontdek

Krijg volledig inzicht in je klant. Verzamel data over o.a. bestelgedrag, klantprofielen, spaardata en interactiedata.

  • Krijg volledig inzicht in de klant én markt
  • Ontdek nieuwe segmentaties en ontwikkel échte merkambassadeurs
  • Breng in kaart welke klanten groeipotentie hebben

Activeer

Stimuleer en verleid klanten tot gewenst gedrag. Zet slimme sales en marketingactivaties in voor maximaal resultaat. Ga voor groei!

  • Stimuleer klanten tot meer, vaker of andere gedragingen
  • Ontwikkel klantgerichte marketing en salesacties die zorgen voor groei
  • Vergroot de aantoonbaar de klantwaarde

Zo kunnen klanten punten sparen

CRM of ERP

Wij leggen verbinding tussen jouw systemen en ons MyLoyalty Platform. Van API's tot SFTP verbindingen. Geen zorgen, wij ontzorgen.

POS Systeem

Koppel jouw kassasysteem aan ons MyLoyalty Platform. Deelnemers sparen automatisch punten op met een (digitale) klantenkaart.

Scan & Herken

Laat de deelnemer een foto maken van de kassabon. Wij vertalen dit met AI naar digitale informatie en keren automatisch punten uit.

Verpakkingen

Ga aan de slag met unieke verpakkingen. Laat de deelnemer de verpakking scannen of registreren met een app of website.

Maatwerk

Wil jij op een andere manier punten laten sparen? Wij ontwikkelen maatwerk oplossingen die eenvoudig sparen mogelijk maakt.

Waar gaan jouw klanten harder voor lopen?

Cadeaus & Giftcards

Zorg voor een aantrekkelijk e cadeauassortiment voor de klant. Cadeaus voor het individu als voor het werk zijn mogelijk.

Audience Applaud Clapping Happines Appreciation Training Concept

Belevenissen & Events

Laat deelnemers sparen voor unieke belevenissen en events die onvergetelijk zijn. Van sport tot cultuur en events.

Depositphotos_191581478_xl-

Eigen (merk) producten

Plaats je eigen producten of diensten in de spaarshop. Natuurlijk zijn kortingsvouchers ook mogelijk.

Happy young coffee shop owner talking on he mobile phone while typing on her laptop on the counter

Marketing Added Services

Zet je eigen services in. De mogelijkheden zijn eindeloos. Denk aan trainingen, events, e-learning of business support. 

MyLoyalty: Hét instrument voor loyale klanten

Ons innovatieve platform is ontwikkeld voor de ondersteuning van ieder type loyaliteitsprogramma. Het platform bestaat uit verschillende modules die jou als marketeer in staat stellen om de hedendaagse loyalty uitdagingen te overwinnen.

Ons platform ontsluit een nieuw marketingkanaal van waaruit je met klanten kunt communiceren. Het biedt tools om waardevolle klantinzichten te verzamelen en klantgedrag met slimme campagnes heel gericht te stimuleren. Het voegt onderscheidende waarde toe aan de klantbeleving en verstevigt de klantrelatie.

Bovendien kan het platform eenvoudig geïntegreerd worden in jouw bestaande ICT landschap. Kortom, met MyLoyalty ben je klaar voor de toekomst.

Solar Nederland

Ontdek de modules van MyLoyalty

Solar Nederland

Spaarshop met ‘Mijn’ omgeving

Wij zorgen voor een unieke spaaromgeving die volledig in de branding van jouw organisatie is. Het design baseren we op de brandguides en natuurlijk jullie wensen. Elke deelnemer krijgt een ‘mijn omgeving’. Hier staat het actuele puntensaldo, een helder puntenoverzicht, bestelhistorie, nieuws en aantrekkelijke acties voor extra spaarpunten.

Cadeauassortiment

Een cadeauassortiment moet aansprekend zijn voor de deelnemer. Het zorgt ervoor dat gedrag écht beïnvloed gaat worden. Het bepaalt het succes van het programma. Met MyLoyalty heb je dan ook volledige flexibiliteit in het assortiment. Wij zorgen voor een goede mix aan cadeaus, giftcards, belevenissen, events, merchandise, eigen producten/diensten. Ook is het mogelijk eigen marketing added services, zoals trainingen, e-learning of ondersteuning op te nemen in het cadeauassortiment.

Coupons & Vouchers

Wil je deelnemers laten sparen voor korting, gratis producten of events? Deze module maakt het mogelijk om automatisch unieke coupons, codes of tickets te genereren. Dit kan worden geïntegreerd met je eigen POS, CRM en webshop.

Marketing Automation

Een goed spaarprogramma maakt het mogelijk om op het juiste moment, via het gewenste kanaal, de deelnemer te raken met een relevante boodschap. Onze marketing automation module maakt het mogelijk 1-op-1 te communiceren binnen een multi-channel omgeving. Denk aan e-mail, pushnotificaties, Whatsapp, SMS, direct mail of zelfs via telefoon.

App & Website

Het spaarprogramma moet een naadloze customer experience mogelijk maken. Daarom zijn onze spaarprogramma’s bereikbaar via een app, dedicated website of zelfs via Whatsapp. Wil je liever de spaaromgeving integreren in jouw eigen kanalen? Geen probleem, integraties zijn op verschillende manieren mogelijk.

Warehouse & (E-) fulfilment

Of het nu gaat om fysieke cadeaus, giftcards of zelfs jouw eigen producten en merchandising. Wij zorgen voor een veilige opslag. Worden spaarpunten omgewisseld voor een cadeau? Dan zorgen wij voor een verrassende bezorging per e-mail of post. Netjes met jouw organisatie als afzender.

Engagement Modules

Gamification, quizen, e-learning, polls, onderzoeken. Je kunt het zo gek niet bedenken. MyLoyalty biedt een complete suite aan leuke functionaliteiten om deelnemers te betrekken, te boeien en te binden aan het spaarprogramma en jouw merk.

Service & Contactcenter

De servicedesk module maakt het mogelijk de deelnemers naar volle tevredenheid te bedienen. Vragen over het programma worden snel, correct en indien gewenst uit naam van jouw organisatie afgehandeld. Jij krijgt een duidelijk overzicht van de servicehandelingen.

Realtime Dashboards & Reports

Krijg inzicht in het gedrag van je klanten en de resultaten van je spaarprogramma. De beschikbare data wordt inzichtelijk in slimme dashboards en handige rapportages. Maak gebruik van de standaard overzichten. Indien gewenst zijn dashboards en rapportages ook op maat te maken.

CRM & Segmentatie

De basis van een spaarprogramma zijn natuurlijk de deelnemers. Je krijgt daarom een helder overzicht van alle deelnemers, het puntensaldo en andere belangrijke profielkenmerken. Op basis hiervan is het vervolgens mogelijk slimme segmentaties en 1-op-1 contact strategieën in te zetten.

Case: Spaarprogramma Financial Lease

Financial Lease

FinancialLease.nl is een financiële dienstverlener in de automotive-wereld. Zij werkt nauw samen met autobedrijven en hun autoverkopers.

Onze uitdaging was om een aansprekend spaarprogramma te realiseren voor autoverkopers en hierbij te ontzorgen bij de technische oplossing, marketing automation, cadeau fulfilment en doorontwikkeling van het programma.

Dunck ontwikkelde Lease Credits. Een aansprekend en onderscheidend spaarprogramma dat zorgt voor meer financieringsaanvragen. 

Om het programma levendig en aantrekkelijk te houden wisselt het cadeau assortiment, organiseren we regelmatig tijdelijke puntenacties en haken we met creatieve e-mailcampagnes in op speciale momenten.

Onze bewezen en succesvolle aanpak

Van tekentafel tot succes in de praktijk. Zo zorgen wij voor een onderscheidend en succesvol B2B loyaliteitsprogramma.

Analyse

Onze aanpak start met het verkennen van de huidige wereld. Dit zorgt voor de juiste inzichten om het B2B loyaliteitsprogramma op te baseren. Een onderscheidend en succesvol programma sluit naadloos aan bij de organisatie, doelen, markt en natuurlijk jouw klanten.

Concept

Op basis van alle inzichten, ideation en jarenlange ervaring werken we in deze fase het Loyalty Concept uit. Het concept omvat alle elementen die voor een succesvol B2B loyaliteitsprogramma zorgen. We zorgen voor een optimale klantbeleving en maximaal resultaat.

Creatie

Van concept naar praktijk begint bij creatie. Wij ondersteunen bij de ontwikkeling van alle benodigde onderdelen. Denk aan het uitwerken van aansprekende communicatie middelen. Van design tot uitgewerkte websites, campagnes of content. Dunck ontzorgt waar nodig.

Implementatie

De implementatie is vaak technisch van aard. Wij zorgen ervoor dat je het beste haalt uit beschikbare technologieën. Waar mogelijk door efficiënt gebruik te maken van jouw eigen systemen in combinatie met ons MyLoyalty Platform. Dunck regelt het voor je.

Support

Om het maximale uit jouw B2B loyaliteitsprogramma te halen bieden we ondersteuning in de dagelijkse praktijk. Zo kun je er op vertrouwen dat alles gaat zoals het hoort. Van strategisch meedenken, de volledige operationele uitvoering, succesmeting en doorontwikkeling. Dunck is er altijd voor je.

Wil jij ook aan de slag met een B2B spaarprogramma?

Wij zorgen voor een uniek en onderscheidend B2B spaarprogamma. Neem contact met ons op. 

Natuurlijk gaan wij zorgvuldig om met jouw gegevens. Meer weten? Bekijk ons privacystatement.

ambassadeur campagnes

Meer weten? Bekijk ons loyalty marketing blog

Onze loyalty specialisten delen graag hun kennis en ervaringen op het gebied van loyalty marketing. Bekijk snel onze blog. Dé plek om informatie en de laatste inzichten te krijgen over loyaliteitsprogramma’s en klantenbinding. 

Of bekijk onze downloads

Wij delen graag onze kennis. Bekijk onze e-books, whitepapers en andere handige tools. We helpen jou graag meer inzicht te krijgen in loyaliteitsprogramma’s en klantenbehoud!