Onderzoek naar klantattitude

Klantonderzoek doen om de klantattitude in kaart te brengen?
Om een klant op een effectieve en duurzame manier te behouden en zijn of haar maximale potentie te benutten is het belangrijk om te weten hoe betrokken de klant zich voelt en wat de verwachtingen, ervaringen, wensen en behoeften van de klant zijn. Door ‘klant centraal’ te denken ben je als organisatie beter in staat om je producten, diensten, promoties en communicatie op de behoefte van de klant af te stemmen en op die manier diens betrokkenheid en binding te vergroten.

Herken jij een van de volgende loyalty uitdagingen?

Wij lossen jouw uitdagingen op!

Dunck geeft je het inzicht dat je nodig hebt. Dat doen we door gedegen klantonderzoek uit te voeren onder je klantenbestand middels een bewezen methodiek. Dat kan kwantitatief maar ook kwalitatief onderzoek zijn, net waar jouw organisatie mee geholpen is. We gaan na wat er speelt bij je klanten, waarom ze bepaald gedrag vertonen en waar de grootste verbeterpunten van jouw organisatie liggen. Ga voortaan fact-based aan de slag en laat je vrijblijvend inspireren.

Onze Loyalty Insight oplossingen

Om klantattitude in kaart te brengen bieden wij verschillende soorten loyalty insight oplossingen aan. De onderstaande oplossingen behoren tot de mogelijkheden. Neem contact met ons op voor persoonlijk advies op maat.

klantonderzoek klanttevredenheid

Tevredenheidsonderzoek

Tevredenheid met het kernproduct / de kerndienst is een randvoorwaarde voor loyaliteit. Voldoe je aan de verwachting van jouw klant? Geef je jouw klanten voldoende redenen om te willen blijven? Tevredenheidsonderzoek legt bloot wat er goed en minder goed gaat binnen je organisatie en waar je snel resultaat kunt boeken.

klantonderzoek loyaliteitsonderzoek

Loyaliteits onderzoek

Hoe loyaler een klant zich voelt, des te loyaler een klant zich zal gedragen. Wie effectief wil sturen op het loyale gedrag van klanten, dient inzicht te hebben in datgene wat hun loyale gedrag drijft. Hoe loyaal voelen klanten zich aan jouw organisatie? Inzichten die onmisbaar zijn en praktische handvaten bieden om klantbehoud en –waarde te verhogen

klantonderzoek exit-onderzoek

Exit-onderzoek

Als je blijft doen wat je doet, zul je blijven krijgen wat je krijgt. In verloren klanten gaat een schat aan informatie schuil. Wat waren de echte redenen voor hun vertrek. En wat kunnen we hiervan leren om toekomstige opzeggers te voorkomen en verloren klanten opnieuw voor ons te winnen? Een exit-onderzoek geeft je dit inzicht

klantonderzoek

Concurrentie onderzoek

Het is belangrijk om te weten hoe jouw organisatie in de markt staat en hoe jouw belangrijkste concurrenten zich tot jou verhouden. Waar liggen de sterke en minder sterke punten van jouw organisatie? Op deze manier ben je beter in staat om kansen en bedreigingen te signaleren en hierop in te spelen door middel van campagnes en programma’s.

Speciaal voor Goede Doelen

Dunck heeft speciaal voor goede doelen de Charity Support Score (CSS) ontwikkeld. Deze meet met één score de loyaliteitsattitude van donateurs. De Charity Support Score kan gebruikt kan worden om de effectiviteit van verschillende wervingskanalen evenals de huidige loyaliteitsaanpak onder verschillende groepen donateurs te evalueren.

Enkele partijen die wij hebben geholpen bij Loyalty Insights:

Bekijk ons loyalty marketing blog

Onze loyalty specialisten delen graag hun kennis en ervaringen op het gebied van loyalty marketing. Bekijk snel onze blog. Dé plek om informatie en de laatste inzichten te krijgen over loyaliteitsprogramma’s en klantenbinding. 

Of bekijk onze downloads

Wij delen graag onze kennis. Bekijk onze e-books, whitepapers en andere handige tools. We helpen jou graag meer inzicht te krijgen in loyaliteitsprogramma’s en klantenbehoud!

Hulp nodig bij het krijgen van meer loyalty inzichten?