Klantenkaart

De klantenkaart blijft een krachtige, tastbare verbinder. Hét bewijs dat de klant deelneemt aan jouw loyaliteitsprogramma en recht heeft op bijbehorende benefits. In het bijzonder is het een goed instrument om klantgedrag in kaart te brengen.

Methodiek

De klantenkaart kan een fysieke pas zijn, of een digitale, bijvoorbeeld in een app. Heb je al een pas als informatiedrager, dan is het interessant om die pas extra te benutten. Het klantenkaartprogramma kan verschillende benefits bieden: affiniteit, voordeel en/of sparen. We ontwikkelen de inhoud, communicatie, systemen, rapportage, organisatie en het financieel model. We kunnen het klantenkaartprogramma voor je implementeren en beheren, inclusief fulfilment, succesmeting en doorontwikkeling.

Resultaat

Met een klantenkaartprogramma bouwt jouw organisatie uitgebreide klantkennis op. Met een klantenkaart breng je het gedrag van je klanten in kaart en kan je gericht met de klant communiceren en aanbiedingen op maat doen. De kaart is een tastbaar bewijs voor de relatie tussen jou en de klant en zorgt voor zowel rationele als emotionele binding.

Case: Loyaliteitsprogramma voor vakbond FNV

Loyaliteitsprogramma B2C

Vakbond FNV wilde een loyaliteitsprogramma gericht op exclusieve voordelen voor de leden. Het doel: de loyaliteit van 1,1 miljoen leden vergroten. Wij ontwikkelden en implementeerden Ledenvoordeel FNV. Een loyaliteitsprogramma waarbij leden continu voordelen ontvangen van mooie A-merken.

Dunck verzorgt het volledige loyaliteitsprogramma voor de FNV met onder meer de partnerorganisatie, service en communicatie. Ook zijn wij verantwoordelijk voor loyaliteit meten, evaluatie en doorontwikkeling van het customer loyalty programma.

Inmiddels is 85% van de leden bekend met het loyaliteitsprogramma en de voordelen worden gemiddeld beoordeeld met een 8,2!

Deze bedrijven hebben de klantloyaliteit aanzienlijk verbeterd:

Hulp nodig bij jouw loyaliteitsprogramma?

Ben je op zoek naar een onderscheidend en hartveroverend loyaliteitsprogramma? Neem dan contact op met Leon. Samen met jou kijkt hij naar de mogelijkheden voor een geschikt loyaliteitprogramma. Als je wil weten hoe wij omgaan met jouw gegevens, bekijk dan ons privacy statement.

ambassadeur campagnes