Klantgedrag voorspellen, effectievere marketing
Klantgedrag voorspellen, effectievere marketing
Het liefst wil je op voorhand weten hoe kansrijk of risicovol een (potentiële) klant is. Dit inzicht gaat je helpen om gerichter en effectiever behouds- en wervingscampagnes in te zetten. Niet iedereen is immers evenveel tijd, geld en moeite waard. Welke klanten hebben een groot uitstroomrisico en moet je proactief zien te behouden? En welke leads hebben een grote kans op conversie en moet je gericht benaderen? Klantgedrag voorspellen helpt je om kansrijke en risicovolle klantgroepen in kaart te brengen en daar gerichte campagnes op te voeren.
Met slimme modellen klantgedrag voorspellen
Churn prediction
Heb je te maken met een hoog klantverloop? Dan is het fijn om te weten welke klanten dreigen uit te stromen. Een churn prediction model helpt je hierbij. Door risicovolle klanten doorlopend in kaart te brengen, ben je in staat om deze groep nog proactief te behouden en van een mogelijk uitstroommoment een happy moment te maken. Want voor je het weet is het te laat!
Conversion prediction
Heb je veel leads, maar weet je ze moeilijk te converteren naar klant? Dan is het fijn om te weten welke leads een hoge conversiekans hebben. Een conversion prediction model helpt je hierbij. Door kansrijke leads doorlopend in kaart te brengen, ben je in staat om deze groep gericht te benaderen en de conversie van je wervingscampagnes flink op te schroeven. Bespaart je bovendien veel geld, tijd én moeite!
Upgrade prediction
Haal je nog niet het maximale uit je klanten? Dan is het fijn om te weten welke klanten een hoge upgradekans hebben. Een upgrade prediction model helpt je hierbij. Door kansrijke klanten doorlopend in kaart te brengen, ben je in staat om deze groep gericht te benaderen en de conversie van je upgradecampagnes flink op te schroeven. Zo investeer je je middelen alleen in de klanten die het waard zijn!
Winback prediction
Bij veel organisaties is een verloren klant uit het oog én uit het hart. Zonde, want ook onder verloren klanten ligt er doorgaans nog veel potentie. Een winback prediction model helpt je om kansrijke afhakers doorlopend in kaart te brengen en deze groep gericht op te volgen met een passende winbackcampagne. Zo zijn ze hopelijk snel weer terug in het oog én het hart.
Ook inzicht in het gedrag van je klanten?
Ontdek hieronder hoe je klantgedrag inzichtelijk maakt!