Klantgedrag voorspellen, effectievere marketing

Klantgedrag voorspellen, effectievere marketing

Het liefst wil je op voorhand weten hoe kansrijk of risicovol een (potentiële) klant is. Dit inzicht gaat je helpen om gerichter en effectiever behouds- en wervingscampagnes in te zetten. Niet iedereen is immers evenveel tijd, geld en moeite waard. Welke klanten hebben een groot uitstroomrisico en moet je proactief zien te behouden? En welke leads hebben een grote kans op conversie en moet je gericht benaderen? Klantgedrag voorspellen helpt je om kansrijke en risicovolle klantgroepen in kaart te brengen en daar gerichte campagnes op te voeren.

Klantgedrag voorspellen - Dunck Loyalty

Met slimme modellen klantgedrag voorspellen

Churn prediction

Heb je te maken met een hoog klantverloop? Dan is het fijn om te weten welke klanten dreigen uit te stromen. Een churn prediction model helpt je hierbij. Door risicovolle klanten doorlopend in kaart te brengen, ben je in staat om deze groep nog proactief te behouden en van een mogelijk uitstroommoment een happy moment te maken. Want voor je het weet is het te laat!

Conversion prediction

Heb je veel leads, maar weet je ze moeilijk te converteren naar klant? Dan is het fijn om te weten welke leads een hoge conversiekans hebben. Een conversion prediction model helpt je hierbij. Door kansrijke leads doorlopend in kaart te brengen, ben je in staat om deze groep gericht te benaderen en de conversie van je wervingscampagnes flink op te schroeven. Bespaart je bovendien veel geld, tijd én moeite!

Upgrade prediction

Haal je nog niet het maximale uit je klanten? Dan is het fijn om te weten welke klanten een hoge upgradekans hebben. Een upgrade prediction model helpt je hierbij. Door kansrijke klanten doorlopend in kaart te brengen, ben je in staat om deze groep gericht te benaderen en de conversie van je upgradecampagnes flink op te schroeven. Zo investeer je je middelen alleen in de klanten die het waard zijn!

Winback prediction

Bij veel organisaties is een verloren klant uit het oog én uit het hart. Zonde, want ook onder verloren klanten ligt er doorgaans nog veel potentie. Een winback prediction model helpt je om kansrijke afhakers doorlopend in kaart te brengen en deze groep gericht op te volgen met een passende winbackcampagne. Zo zijn ze hopelijk snel weer terug in het oog én het hart.

Ook inzicht in het gedrag van je klanten?

Ontdek hieronder hoe je klantgedrag inzichtelijk maakt!

Enkele organisaties die wij helpen bij klantgedrag voorspellen

Charity
Loyalty Strategy
Strategisch Loyalty Plan voor supporters
Greenpeace introduceert, in samenwerking met Dunck, een strategisch loyaliteitsplan voor supporters om de steun te vergroten. Benieuwd naar hoe Dunck dit plan heeft opgesteld? Je leest het hier!
Charity
Loyalty Insights
Loyaliteitsonderzoek onder donateurs
Benieuwd naar hoe de Dierenbescherming met slimme inzichten en doortastende acties de loyaliteit van haar donateurs en leden versterkt? Leer hier alles over het succesvolle loyaliteitsonderzoek dat Dunck jaarlijks uitvoert voor de Dierenbescherming.
Charity
Loyalty Insights
Exit-onderzoek voormalige donateurs
Lees hoe Dunck Loyalty diepgaand onderzoek deed, telefonische interviews afnam én concrete handvatten bood voor het behoud en terugwinnen van steun aan de Hartstichting. Een must-read succesverhaal voor elke non-profit organisatie!

Vraag naar de mogelijkheden

Vul je gegevens in en we nemen spoedig contact met je op

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.