Klantgedrag

Om vast te stellen hoe je organisatie presteert op klantloyaliteit, is inzicht in zowel uitstroom, klantwaarde als betrokkenheid nodig. Immers: loyale klanten blijven langer, besteden meer en doen meer. Door deze drie assen te meten krijg je een volledig beeld van de loyaliteit van jouw klanten. Een succesvolle organisatie is een organisatie die op elke as goed weet te scoren.

Herken jij een van de volgende loyalty uitdagingen?

  • Je wilt werken aan klantloyaliteit, maar mist inzicht in hoe jouw organisatie presteert op dit gebied
  • Je biedt klanten veel handelingsperspectieven, maar mist inzicht in hoeverre ze daar gebruik van maken
  • Je wilt campagnes gerichter en effectiever inzetten, maar mist inzicht in je klantsegmenten en de potentie van ieder segment
  • Je wilt klanten gerichter gaan behouden maar weet niet welke klanten een hoge uitstroomkans hebben
  • Je wilt leads gerichter gaan werven maar weet niet welke leads een hoge conversiekans hebben

Wij lossen jouw uitdagingen op!

Dunck geeft je het inzicht dat je nodig hebt. Dat doen we door verschillende analyses uit te voeren op bestaande klantdata. Zowel beschrijvende als voorspellende analyses. We benutten de maximale potentie van je klantdata en laten je zien welke schat aan informatie hier achter schuil gaat. Haal het maximale uit je klantdata en laat je vrijblijvend inspireren.

Onze Loyalty Insight oplossingen

Om klantgedrag in kaart te brengen bieden wij verschillende soorten loyalty insight oplossingen aan. De onderstaande oplossingen behoren tot de mogelijkheden. Neem contact met ons op voor persoonlijk advies op maat.

Klantverloop

Loyaliteit komt zichtbaar tot uiting in gedrag. En klantverloop (ofwel uitstroom) is daarin een belangrijke graadmeter. Des te meer klanten je verliest, des te meer geld je moet investeren om het verlies terug te winnen door nieuwe klanten te werven. Om uitstroom te kunnen beperken is inzicht essentieel.

Klantwaarde

Naast klantverloop is ook klantwaarde een belangrijke graadmeter voor gedragsloyaliteit. Loyale klanten blijven niet alleen langer, maar besteden gemiddeld ook meer. Inzicht in klantwaarde helpt je om verschillende segmenten te onderscheiden zodat je je campagnes veel gerichter en effectiever in kunt zetten.

Klantbetrokkenheid

Organisaties hanteren een steeds bredere definitie van klantloyaliteit. Steeds vaker maakt, naast verloop en waarde, ook betrokkenheid hier onderdeel van uit. En niet ten onrechte. Inzicht in betrokkenheid helpt je namelijk om verder te kijken dan puur financiële cijfers en legt bloot welke klanten vanwege lage betrokkenheid een risico vormen voor je organisatie.

Klantvoorspelling

Het liefst wil je op voorhand weten hoe risicovol een klant of potentierijk een lead is. Dit inzicht gaat je helpen om gerichter en effectiever behouds- en wervingscampagnes in te zetten. Niet iedereen is je tijd, geld en moeite immers waard. Door middel van het voorspellingsmodel kom je te weten in wie je moet investeren en in wie niet.

Enkele partijen die wij hebben geholpen bij Loyalty Insights:

Hulp nodig bij het krijgen van meer loyalty inzichten?

Neem contact met ons op en samen kijken we naar de mogelijkheden om jou te helpen op het gebied van loyalty insights.

Natuurlijk gaan wij zorgvuldig om met jouw gegevens. Meer weten? Bekijk ons privacystatement.

ambassadeur campagnes

Bekijk ons loyalty marketing blog

Onze loyalty specialisten delen graag hun kennis en ervaringen op het gebied van loyalty marketing. Bekijk snel onze blog. Dé plek om informatie en de laatste inzichten te krijgen over loyaliteitsprogramma’s en klantenbinding. 

Of bekijk onze downloads

Wij delen graag onze kennis. Bekijk onze e-books, whitepapers en andere handige tools. We helpen jou graag meer inzicht te krijgen in loyaliteitsprogramma’s en klantenbehoud!