Vergroot klantinzicht met kwalitatief onderzoek

Vergroot klantinzicht met
kwalitatief onderzoek 

Om het gedrag van klanten écht te begrijpen en te doorgronden, biedt kwalitatief klantonderzoek de uitkomst. Kom persoonlijk in gesprek met je klanten en hoor en zie van dichtbij wat er bij ze speelt. Waar zijn ze bijvoorbeeld ontevreden over? Wat is de dieperliggende oorzaak? En wat verwachten ze concreet van jou als organisatie? Kom het antwoord achter het antwoord te weten door zowel verbale als non-verbale signalen op te pikken tijdens de gesprekken met je klanten.

Kwalitatief onderzoek - Dunck Loyalty

Kom het antwoord achter het antwoord te weten

Focusgroepen

Via focusgroepen breng je klanten bij elkaar aan tafel en ga je een groepsdiscussie aan. Vaak staat daarbij één onderwerp centraal zoals een product, dienst, promotie of communicatiemiddel. Focusgroepen lenen zich heel goed om specifieke voorbeelden voor te leggen aan je klanten. Doordat klanten op elkaar kunnen reageren ontstaat een levendige discussie en kunnen zowel verbale als non-verbale signalen worden opgepikt. Zowel in online als offline focusgroepen.

Interviews

Via 1-op-1 interviews kun je met een specifieke klant de diepte in. Het gesprek draait volledig om de klant waardoor hij of zij zich minder snel geremd voelt om zijn of haar mening te ventileren. Omdat van een groepsdiscussie geen sprake is, ben je echter wel afhankelijk van wat iemand op dat moment te zeggen heeft. Er kan gekozen worden voor online, offline en/of telefonische interviews. Ieder met hun eigen voor- en nadelen.

Ook inzicht in de attitude van je klanten?

Ontdek hieronder hoe je klantattitude inzichtelijk maakt!

Enkele organisaties die wij helpen bij kwalitatief onderzoek

Verenigingen
Loyalty Insights
Focusgroepen onder leden
Om haar leden beter te begrijpen, heeft de Fietsersbond in samenwerking met Dunck een kwantitatief- én kwalitatief onderzoek opgezet. Met de resultaten hiervan kan de Fietsersbond haar strategie voor een fietsveilig Nederland verfijnen naar de wensen en verwachtingen van haar leden. Benieuwd naar de resultaten? Lees snel verder!
Charity
Loyalty Insights
Focusgroepen onder donateurs
Ontdek hoe Stichting het Gehandicapte Kind haar donateurs nog beter aan zich bindt! Lees hoe digitale focussengroepen, in samenwerking met Dunck, waardevolle inzichten opleverden en zelfs leidden tot een nieuwe missie speciaal gecreëerd voor donateurs.
Charity
Loyalty Insights
Exit-onderzoek voormalige donateurs
Lees hoe Dunck Loyalty diepgaand onderzoek deed, telefonische interviews afnam én concrete handvatten bood voor het behoud en terugwinnen van steun aan de Hartstichting. Een must-read succesverhaal voor elke non-profit organisatie!

Vraag naar de mogelijkheden

Vul je gegevens in en we nemen spoedig contact met je op

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.