Loyalty Insight

Waar liggen jouw kansen op het gebied van klantloyaliteit, uitstroomreductie en klantwaardeontwikkeling? Dunck creëert inzicht. Hierbij zetten we klantonderzoeken, datamining, modellen en succesmeting in. Zo heb je het juiste fundament voor het optimaliseren van jouw loyalty activiteiten.

Waarom

Je wilt klantloyaliteit naar een hoger niveau brengen. Je hebt een gevoel waar verbeterpunten liggen, maar mist nog onderbouwing. Je wilt aan klantloyaliteit werken volgens de laatste inzichten en technieken, zodat klantloyaliteit een gedegen onderdeel wordt van jouw marketing focus.

Methodiek

We stellen samen met jou vast welke inzichten noodzakelijk zijn. We gebruiken klantonderzoeken en datamining op gedragsdata van klanten. Daarnaast kunnen we econometrische voorspellingsmodellen inzetten. We meten het succes van jouw loyalty activiteiten en de impact hiervan op jouw resultaten.

Resultaat

Je hebt inzicht in klantloyaliteit, uitstroom en klantwaarde. Je krijgt grip op het gedrag van jouw klanten. Je beschikt over een gedegen fundament om jouw loyaliteitsstrategie, programma’s en campagnes te ontwikkelen en optimaliseren. Je verhoogt het rendement op jouw loyalty inspanningen.

Loyalty Insight oplossingen

Dunck biedt verschillende loyalty insight oplossingen. Hieronder vind je de mogelijkheden. Neem contact met ons op voor een afspraak.

Klantonderzoek & NPS

Middels klantonderzoek maken we inzichtelijk hoe tevreden en loyaal jouw klant is. Hierbij gebruiken we uiteraard ook de Net Promotor Score (NPS). We vertalen de resultaten naar concrete verbeterstappen.

Klantwaarde

De waarde van je klant neemt toe als hij langer klant blijft. We laten zien wie jouw beste en wie jouw slechtste klanten zijn en op welke kenmerken deze groepen van elkaar verschillen.

Succesmeting

Investeer jij in een loyaliteitsprogramma of campagnecyclus? Dan wil je ook helder inzicht hebben in het resultaat. We evalueren gedrag en waardering binnen het initiatief en doen een objectieve impactmeting.

Engagement

We analyseren en maken inzichtelijk hoe actief en betrokken klanten zijn bij jouw organisatie in de breedste zin van het woord. Niet alleen op financieel vlak, maar juist ook op niet-financieel vlak.

Uitstroom

Met een klantdata-analyse maken we inzichtelijk welk gedrag jouw klanten vertonen en analyseren we de uitstroom van klanten. We zorgen ervoor dat je grip krijgt op het gedrag van jouw klanten.

Dashboard

Je wilt graag real-time inzichten in het gedrag van jouw klanten. Met een Loyalty Dashboard maken wij dit inzichtelijk voor jouw organisatie, zodat je altijd up-to-date bent en snel in kunt spelen op veranderingen.

Enkele partijen die wij hebben geholpen bij Loyalty Insights:

Case: AccorHotels programma optimalisatie

Hotelketen AccorHotels had al haar eigen programma Le Club AccorHotels, maar deze voldeed nog niet volledig. Ze wilde de impact hiervan vergroten en vroegen daarom Dunck om hulp.

Het doel was om de benefits en contactmomenten binnen het programma beter aan te laten sluiten bij de behoeften van hotelgasten. Om dit te bereiken voerden wij klant- en stakeholderonderzoek uit.

Resultaat is dat AccorHotels nu meer inzicht heeft in de resultaten van en ervaringen met het huidige programma. Daarbij kwamen we tot verschillende quickwins en strategische verbeterrichtingen voor het bestaande programma.

Speciaal voor Goede Doelen

Dunck heeft speciaal voor goede doelen de Charity Support Score (CSS) ontwikkeld. Deze meet met één score de loyaliteitsattitude van donateurs. Bovendien wordt de totale loyaliteitsaanpak van het goede doel geëvalueerd.

Hulp nodig bij het krijgen van meer loyalty inzichten?

Neem contact met ons op en samen kijken we naar de mogelijkheden om jou te helpen op het gebied van loyalty insights.

Natuurlijk gaan wij zorgvuldig om met jouw gegevens. Meer weten? Bekijk ons privacystatement.

Leon Toonen