Optimalisatie & dashboarding
Als je in loyaliteitsmarketing investeert, wil je graag weten hoe effectief dit is. Maar ook als je dat nog niet doet, is het belangrijk om te weten wat loyaliteitsmarketing jouw organisatie op gaat leveren en met wat voor type programma’s of campagnes je het verschil gaat maken. Meet het succes en de potentie van je loyalty marketing activiteiten, zodat je je investering kunt rechtvaardigen en gerichter kunt gaan optimaliseren!
Herken jij een van de volgende loyalty uitdagingen?
- Je wilt investeren in een loyaliteitsprogramma of -campagne, maar weet niet met wat voor programma of campagne je het verschil gaat maken bij je klant
- Je investeert in een loyaliteitsprogramma of -campagne, maar weet niet hoe je klanten deze beoordelen.
- Je investeert in een loyaliteitsprogramma of -campagne, maar kunt de investering niet of niet voldoende verantwoorden
- Je twijfelt of loyalty marketing bij jouw organisatie past
- Je mist real-time inzicht in hoe je organisatie presteert op het gebied van klantloyaliteit
Wij lossen jouw uitdagingen op!
Dat doen we door klantonderzoek te combineren met analyses op bestaande klantdata. Door onderzoeks- en gedragsdata samen te brengen zien we niet alleen waar klanten behoeften aan hebben en hoe zij je loyalty marketing activiteiten beoordelen maar ook welk gedrag zij vertonen. Door test- en controlegroepen in te richten wordt het verschil in attitude en gedrag duidelijk en kan de effectiviteit van je loyalty marketing aanpak gemeten worden. Ga op zoek naar bewijslast en laat je vrijblijvend inspireren.
Onze Loyalty Insight oplossingen
Om de potentie, het succes en de effectiviteit van loyalty marketing activiteiten in kaart te brengen bieden wij verschillende soorten loyalty insight oplossingen aan. De onderstaande oplossingen behoren tot de mogelijkheden. Neem contact met ons op voor persoonlijk advies op maat.

Behoeftemeting
Voordat je gaat investering in een loyaliteitsprogramma of campagnecyclus is het verstandig om eerst te toetsen in hoeverre je klanten daar ontvankelijk voor zijn en met wat voor type programma’s of campagnes je het verschil gaat maken bij hen. Eerst inzicht, dan actie. Niet andersom.

Evaluatiemeting
Investeer jij in een loyaliteitsprogramma of campagnecyclus? Dan wil je ook weten hoe deze presteert. Hoe beoordelen klanten jouw loyaliteitsprogramma / campagnes en waar liggen kansen ter verbetering? Een evaluatiemeting helpt je om huidige programma’s en/of campagnes verder te optimaliseren om op die manier meer impact te kunnen maken.

Impactmeting
Investeer jij in een loyaliteitsprogramma of campagnecyclus? Dan wil je ook weten welke impact je hiermee maakt op de loyaliteit van jouw klanten. In hoeverre draagt het programma en/of campagne bij aan attitude- én gedragsloyaliteit? De impactmeting helpt je om de effectiviteit van je programma en/of campagne te achterhalen en na te gaan in hoeverre het de investering waard is.

Loyalty Businesscase
Beginnen aan loyalty marketing kan soms nog spannend zijn. De opbrengsten zijn vaak indirecter en minder goed zichtbaar tegenover bv. acquisitie marketing. Maar dat wil niet zeggen dat loyalty marketing minder effectief is. Integendeel zelfs. Veruit de meeste groei haal je namelijk uit je huidige klanten. Zij blijven langer, besteden meer en kosten minder dan nieuwe klanten. De Loyalty Businesscase laat zien hoe effectief loyalty marketing voor jouw organisatie gaat zijn.

Loyalty Dasboard

Insight Abonnement
Heb je behoefte aan een structurele insight partner? Dan biedt een insight abonnement uitkomst! Met een insight abonnement kun je maandelijks gebruik maken van onze kennis, expertise en hulp bij het meedenken, opzetten, uitvoeren en/of opvolgen van insight gerelateerde projecten. Van onderzoeken tot data-analyses. Net waar jouw organisatie mee geholpen is!
Enkele partijen die wij hebben geholpen bij Loyalty Insights:





Case: Loyaliteitsprogramma voor vakbond FNV

Vakbond FNV wilde een loyaliteitsprogramma gericht op exclusieve voordelen voor de leden. Het doel: de loyaliteit van 1,1 miljoen leden vergroten. Wij ontwikkelden en implementeerden Ledenvoordeel FNV. Een loyaliteitsprogramma waarbij leden continu voordelen ontvangen van mooie A-merken.
Dunck verzorgt het volledige loyaliteitsprogramma voor de FNV met onder meer de partnerorganisatie, service en communicatie. Ook zijn wij verantwoordelijk voor loyaliteit meten, evaluatie en doorontwikkeling van het customer loyalty programma.
Inmiddels is 85% van de leden bekend met het loyaliteitsprogramma en de voordelen worden gemiddeld beoordeeld met een 8,2!
Bekijk ons loyalty marketing blog
Onze loyalty specialisten delen graag hun kennis en ervaringen op het gebied van loyalty marketing. Bekijk snel onze blog. Dé plek om informatie en de laatste inzichten te krijgen over loyaliteitsprogramma’s en klantenbinding.
Of bekijk onze downloads
Wij delen graag onze kennis. Bekijk onze e-books, whitepapers en andere handige tools. We helpen jou graag meer inzicht te krijgen in loyaliteitsprogramma’s en klantenbehoud!