Inhaken op kansrijke momenten in de klantrelatie

Loyaliteit opbouwen doe je in alle contactmomenten middels campagnes. Zowel als het gaat om nieuwe als trouwe klanten, de ‘probleemklant’ en de verloren klant. Je bent van mening dat liefde en aandacht voor jouw klanten er altijd moet zijn. De klant verrassen geeft je een ‘delight’-moment. En dus wil je de bestaande touchpoints aangrijpen en goed de klantfases volgen. Zo voelt de klant zich meer erkend. In samenspraak met jou ontwikkelen we effectieve campagnes en voeren we deze uit.

Loyalty Campagne

Met welke campagnes wil jij inhaken op kansrijke momenten?

Welkomstcampagne

Onder nieuwe klanten is de uitstroom het grootst. En dat is zonde. Je investeert veel geld om nieuwe klanten binnen te halen en vervolgens zeggen ze vaarwel. De reden? Er is nog geen relatie en er moet eerst iets worden opgebouwd. Veel bedrijven vergeten die relatie door te ontwikkelen, met onnodig veel uitstroom als gevolg.

Een welkomstcampagne helpt je bij het voorkomen van deze uitstroom. Samen met jou bedenken wij de verschillende stappen in deze campagne. De welkomstcampagne is een cyclus die een periode van een half jaar tot een jaar beslaat. Je kunt de campagne in eigen huis uitvoeren, maar je kunt het proces of delen ervan ook aan ons uitbesteden. Het resultaat? Je geeft de klant een prettige ervaring, hij voelt zich bevestigd in zijn keuze én je reduceert tegelijkertijd de churn.  

Winbackcampagne

Als de transactierelatie eindigt, hoeft de klantrelatie niet te stoppen. De winback-campagne richt zich op het liefdevolle afscheid en het opnieuw ontdekken. Wij ondersteunen graag bij de uitwerking en uitvoering van deze beide onderdelen.

Eerst buigen we ons over het afscheid: Op welke manier vraag je waarom de klant is gegaan? Hoe laat je merken dat je dit jammer vindt? Doe je dit op een prettige manier, dan overheerst een positieve ervaring en creëer je een nieuwe kans. Na verloop van tijd kun je deze kans aangrijpen om de klant opnieuw kennis te laten maken met jouw merk. Zo zorg je dat de klant een positieve associatie heeft bij jouw merk, ondanks het afscheid. Je vergroot de ontvankelijkheid voor een eventuele terugkeer en verlaagt de acquisitiekosten. Terugwinnen vraagt immers een lagere investering dan het werven van een nieuwe klant.

Waarderingscampagne

Je trouwe klanten uit het oog verloren? Ze hebben alles al, stellen geen vragen en zijn tevreden. Totdat de klant in de gaten krijgt dat hij nooit iets van je hoort. Dit kan leiden tot irritatie bij de loyale klant. Een waarderingscampagne helpt bij het onderhouden van de relatie.

Afhankelijk van het type bedrijf en de branche gaan wij samen op zoek naar passende waarderingsmomenten die logisch en oprecht zijn. Zo reduceer je de kans op churn. Je krijgt waardering en voorkomt dat trouwe klanten zich verwaarloosd voelen. De waardering vergoot tevens de ontvankelijkheid voor additionele producten.

Retentiecampagne

Klanten die al jaren inactief zijn, die na een klacht opstappen, of die na een verandering in hun leven een merk vaarwel zeggen; de retentiecampagne richt zich op het behoud van deze risicoklanten.

Samen met jou brengen wij in kaart wat de aard van het opzegrisico is. De campagne is erop gericht om de bron van het risico weg te nemen. Je kunt de retentiecampagne in eigen huis uitvoeren, maar je kunt het proces of delen ervan ook aan ons uitbesteden. Het resultaat: je neutraliseert het opzegrisico of dringt het risico terug en je vermindert de uitstroom.  Zo werk je aan een hogere gemiddelde klantduur.

Weten welke campagne voor jou werkt?

Trouwe klanten blijven langer, komen vaker terug, besteden meer en bevelen jouw organisatie eerder aan. Middels een vrijblijvend gesprek onderzoeken wij graag de mogelijkheden, onze loyalty specialisten staan voor je klaar.

Succesvolle campagnes vind je hier!

Tevredenheidsonderzoek
Dunck heeft voor Raaak een onderzoek uitgevoerd, waardoor inzicht is verkregen in de tevredenheid en de wensen en behoeften van zowel klanten als uitzendkrachten van Raaak.
Ontwikkeling winbackcampagne
Dunck heeft voor Natuurmonumenten een programma ontwikkeld, waarmee contact kan worden onderhouden met uitgestroomde leden en een deel kan worden teruggewonnen .
Welkomstprogramma voor donateurs
Dunck heeft voor het Liliane Fonds een welkomstprogramma gerealiseerd, waarmee de rationele en emotionele verbondenheid bij nieuwe donateurs gestimuleerd wordt.