Retentiecampagnes
Klanten die al een tijd inactief zijn, waarvan het contract afloopt, die na een klacht opstappen of die na een verandering in hun leven jouw organisatie verlaten. Een retentiecampagne richt zich op het behoud van deze risicoklanten.
Methodiek
We analyseren wat de aard is van de diverse (opzeg)risico’s en brengen deze in kaart. We ontwikkelen campagnes die de bron van het risico wegnemen. Deze kunnen gericht zijn op direct behoud. Bijvoorbeeld op verlengen van contracten. Of op indirect behoud. Bijvoorbeeld campagnes op klanten die inactief zijn, een klacht uiten of een verandering in hun leven ondergaan.
Resultaat
Jouw organisatie neutraliseert het opzegrisico en dringt het risico terug. Je vermindert de uitstroom en hebt een hogere gemiddelde klantduur. Ook versterk je de klantrelatie met jouw organisatie. We kunnen de campagnes voor je implementeren en beheren, inclusief succesmeting en doorontwikkeling.
Hulp nodig bij het opzetten van een retentiecampagne?
Onze loyalty experts helpen je graag! Neem nu contact met ons op.
Natuurlijk gaan wij zorgvuldig om met jouw gegevens. Meer weten? Bekijk ons privacystatement.
