Accor Hotels

Programma evaluatie en optimalisatie

Programma evaluatie en optimalisatie

AccorHotels wilde de impact van haar programma vergroten door benefits en contactmomenten beter aan te laten sluiten bij de behoeften van hotelgasten. Wij voerden klant- en stakeholderonderzoek uit. Zo kwamen we tot quickwins en strategische verbeterrichtingen voor het programma.

De uitdaging

Le Club Accor is een wereldwijd programma met 600.000 leden in de Benelux. Accor Benelux is zelf verantwoordelijk voor een succesvolle inzet van het programma in de lokale markt. Accor wilde de impact van haar programma vergroten met als resultaat zoveel mogelijk deelnemers die zo actief mogelijk gebruik maken van het programma. Dunck is gevraagd het programma te evalueren.

Onze aanpak

Dunck heeft een tweetal onderzoeken uitgevoerd. Het eerste was een intern stakeholder onderzoek. Hierbij werd bij key verantwoordelijken de mening over het programma in brede zin in kaart gebracht. Tevens werd op detailniveau de bijdrage vanuit de eigen discipline aan het programma besproken en mogelijkheden verkend.

Daarnaast voerde Dunck een kwalitatief onderzoek uit onder deelnemers aan het programma. Hierbij werd onderscheid gemaakt in de brons, zilver, goud lagen in het programma.

Wil jij ook inzicht in de klantloyaliteit?

Het resultaat

AccorHotels heeft inzicht gekregen in wie deelnemers zijn, wat hun drivers zijn en keuzes bepaalt, hoe zij hun relatie met AccorHotels ervaren en hoe zij het huidige programma ervaren. Daarnaast is er inzicht ontstaan in kansen en bottle necks binnen de organisatie voor het succesvol doorontwikkelen van het programma.
Op basis van deze twee onderzoeken zijn er zowel quickwins als strategische verbeterrichtingen voor het programma benoemd.

Meer succesverhalen

NLE

Dunck heeft voor de Nederlandse Energie Maatschappij een loyaliteitsplan ontwikkeld die richting geeft aan de ambitie van NLE: de beste worden op het gebied van klantloyaliteit.

Lees meer »

Vakbond FNV

Dunck heeft voor de FNV het programma Ledenvoordeel FNV ontwikkeld en is verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en uitvoering van het programma.

Lees meer »

Raaak personeel

Dunck heeft voor Raaak een onderzoek uitgevoerd, waardoor inzicht is verkregen in de tevredenheid en de wensen en behoeften van zowel klanten als uitzendkrachten van Raaak.

Lees meer »
Dunck heeft voor Accor Hotels onderzoeken uitgevoerd om haar huidige programma te evalueren, waardoor er o.a. verbeterrichtingen voor het programma zijn gegenereerd.

Neem direct contact op

Wij helpen je graag verder met jouw loyaliteitsvraagstuk! Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.