Telecomprovider Lebara is in 2001 opgericht als een goedkoper en beter alternatief voor hoge telefoonrekeningen met veel gedoe. Sindsdien maakten meer dan 900.000 klanten de logische keuze voor Lebara als de provider waar je voordelig belt, internet en sms’t zonder poespas. Van opwaarderen met Prepaid tot het gemak en extra voordeel van Sim Only.
Als telecomprovider bevindt Lebara zich in een zeer competitieve markt. In deze markt is het uitdagend jezelf continu te blijven onderscheiden ten opzichte van je concurrenten. Als marketchallenger is Lebara gewend om te werken met veel lagere budgetten dan andere providers. Daarom is het extra belangrijk om op inventieve manieren op te vallen én te groeien in de consumentenmarkt voor mobiele telecom. Een voordeelprogramma vergroot de waarde en aantrekkelijkheid van je totale aanbod voor klanten, en is voor Lebara daarom het perfecte instrument om zich in hun markt te kunnen onderscheiden.
De afgelopen jaren heeft de organisatie keihard gewerkt aan de herpositionering van het merk Lebara. Ook het bestaande voordeelprogramma van Lebara, de Lebara Voordeelclub, was in dit kader aan perfectionering toe. Daarom heeft Lebara aan Dunck gevraagd om te ondersteunen bij het zetten van de volgende stap hierin. Het resultaat? Een vernieuwde Voordeelclub die veel dichter bij het nieuwe merk Lebara blijft, als verlengstuk van de merkbeleving dient, en loyaliteit creërt binnen de klantenbase van Lebara.
Om tot de nieuwe Voordeelclub te komen heeft Dunck haar beproefde methodiek voor voordeelprogramma’s ingezet. Hierbij heeft Dunck ondersteuning geboden bij het gehele proces, van een strategische concept review tot de volledige realisatie van het nieuwe programma.
Logisch verlengstuk merkbeleving
Om de nieuwe Voordeelclub perfect aan te laten sluiten bij de herpositionering van Lebara, heeft Dunck middels een conceptuele review de strategie en ontwerpkeuzes van de bestaande Voordeelclub onder de loep genomen en herijkt. Hierbij bestonden er geen ‘heilige huisjes’ en mocht er worden gedacht vanuit het open en eerlijke karakter van Lebara. Zo is het disruptieve besluit ontstaan om het aanbod in de Voordeelclub compleet om te gooien. We verleggen de focus van dagjes uit en korting in je favo webshop tot voordeel op essentiele benodigdheden in het dagelijks leven, zoals energie, sporten en wonen. Hiermee sluit het aanbod dus écht aan bij Lebara’s motto: alles wat je nodig hebt, voor minder dan je ervoor over hebt. Want voordeel is meer dan een lage telefoonrekening.
Van A tot Z ontzorgd
Dunck ondersteunt Lebara doorlopend bij het reilen en zeilen van de Voordeelclub. Hierbij ontzorgt Dunck middels de inzet van haar Loyalty Platform, het inzetten van haar partnernetwerk voor het organiseren van voordeelpartners, het uitdenken en opstellen van Voordeelclub content & communicatie, het uitvoeren van succesmetingen & rapportages en veel meer!
Benieuwd naar de nieuwe Lebara Voordeelclub? Neem dan hier een kijkje!
De Voordeelclub bestaat uit een vaste laag always-on voordelen die extra waarde vertegenwoordigen voor klanten van Lebara. Daaromheen zorgt een wisselend aanbod aan kwartaalvoordelen voor de juiste variatie en dynamiek in het programma. Allemaal in het bijpassende nieuwe thema: Essentials.
Om de Voordeelclub van nog wat extra glans te voorzien organiseert Dunck regelmatig exclusieve winacties voor Lebara klanten. Zo konden Lebara klanten al eens een jaar lang gratis toiletpapier winnen!
Naast het stimuleren van klantloyaliteit, zijn er bij de totstandkoming van de Voordeelclub verschillende andere doelstellingen in acht genomen. Zo draagt de Voordeelclub op meerdere vlakken bij aan het succes van Lebara!
© Copyright – Dunck B.V.
Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.