NLE

Strategisch Loyalty Plan

Strategisch Loyalty Plan

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) wilde de beste worden op het gebied van klantbehoud. Wij ontwikkelden een strategisch loyaliteitsplan dat richting geeft aan het bereiken van deze ambitie.

De uitdaging

NLE is in korte tijd snel gegroeid van prijsvechter naar grote en serieuze energieleverancier. NLE had haar basis goed op orde qua data, ict en klantenservice. Daarmee vond zij het tijd voor een volgende stap; de beste worden op het gebied van klantloyaliteit. De directie van NLE gaf Dunck de opdracht om een organisatiebreed loyaltyplan te schrijven.

Onze aanpak

Gedurende een periode van drie maanden werd een intensief samenwerkend projectteam samengesteld bestaande uit directie, ict, marketing, crm, klantenservice en Dunck. Hierbij is eerst een inventarisatie gemaakt van alle bestaande loyalty activiteiten en processen waarna hierop is gereflecteerd binnen het projectteam. Vanuit deze reflectie zijn verbeteringen en gewenste vernieuwingen bepaald. Deze zijn geconcretiseerd in de vorm van uitvoerbare projecten die zijn geplot in de tijd.

Wil jij ook inzicht in de klantloyaliteit?

Het resultaat

Resultaat was een organisatie breed gedragen loyaliteitsplan. Dit plan geeft NLE handvatten voor de korte en lange termijn. Het geeft concreet richting aan het bereiken van de ambitie om de beste te worden op het gebied van klantloyaliteit. De verantwoording voor de uitvoering van het plan is in de eigen organisatie belegd. Diverse projecten uit het plan zijn inmiddels opgestart en leveren eerste resultaten op.

Meer succesverhalen

Audax Publishing

In samenwerking met Dunck heeft Audax een loyalty strategie opgesteld, waarmee stapsgewijs gebouwd kan worden aan binding en behoud van Audax’ abonnees.

Lees meer »

Vakbond FNV

Dunck ontwikkelde een welkomstprogramma voor de vakbond FNV voor het eerste jaar van het lidmaatschap. Hiermee wordt de basis gelegd voor een langdurige relatie.

Lees meer »

AVROTROS

Dunck heeft voor AVROTROS een concept ontwikkeld die o.a. ervoor moet zorgen dat leden in het eerste jaar van het lidmaatschap overtuigd worden om lid te blijven.

Lees meer »
Dunck heeft voor de Nederlandse Energie Maatschappij een loyaliteitsplan ontwikkeld die richting geeft aan de ambitie van NLE: de beste worden op het gebied van klantloyaliteit.

Neem direct contact op

Wij helpen je graag verder met jouw loyaliteitsvraagstuk! Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.