RFM Calculator

RFM is een segmentatiemodel waarbij klanten worden ingedeeld in groepen op basis van hun aankoopgedrag / klantwaarde. Daarbij kijkt men naar drie kenmerken:

  • Recency: hoe recent heeft de klant nog een aankoop gedaan?
  • Frequency: hoe frequent doet een klant een aankoop?
  • Monetary: wat is de totale monetaire waarde van die aankopen?

Door deze kenmerken goed in kaart te brengen krijg je meer inzicht in je klantenbestand, en kun je door middel van segmentatie nog meer waarde uit je bestaande klanten halen!

Aan de slag met een RFM analyse voor jouw klanten? Download onze RFM calculator!

 

RFM Calculator

Download en ontvang 'm direct in je mailbox!

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens. 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.