Een succesvol loyaliteitsprogramma ontwikkelen? Zo doe je dat!
In vier stappen leggen we je uit hoe je succesvol een loyaliteitsprogramma ontwerpt: van concept tot lancering. Benieuwd? Klik snel door!
Veel organisaties danken hun bestaansrecht aan het vertrouwens van klanten, leden of donateurs. Alleen dat is al reden genoeg om klanten hier regelmatig voor te bedanken en te waarderen. Daarnaast is het uitspreken van waardering een krachtig instrument om loyaliteit te versterken. Wanneer dit op een juiste manier gedaan wordt, kan het leiden tot een langere relatieduur, grotere betrokkenheid en een hogere klantwaarde.
Spreek je geen waardering uit, of voelt het onpersoonlijk en onoprecht? Dan brokkelt loyaliteit langzaam af en neemt de kans toe dat een klant uiteindelijk bij je weg gaat. Een goed uitgewerkte Waarderingskalender helpt jouw organisatie om dit te voorkomen!
Elke relatie die vertrouwen stelt in de organisatie verdient erkenning en waardering. De mate van waardering dient hierin proportioneel te zijn aan de mate van support. Binnen de waarderingskalender wordt daarom onderscheid gemaakt tussen relatiegroepen op basis van:
Zodra dit in kaart is gebracht, kunnen er weloverwogen keuzes worden gemaakt over de invulling en de kanalen voor de waarderingsmomenten.
Bij een waarderingsmoment staat de relatie centraal (en de waardering voor hem/haar). Kenmerkend voor een waarderingsmoment is dat …
Een waarderingskalender wordt opgebouwd uit ‘jaarkalender’ momenten en ‘relatiekalender’ momenten.
Benieuwd hoe je een Loyalty Plan maakt op het gebied van donateursloyaliteit? Ontdek hier ons stappenplan!
Benieuwd hoe je een Loyalty Plan maakt op het gebied van donateursloyaliteit? Ontdek hier ons stappenplan!
Bij een ‘relatiekalender’ moment ontvangen relaties (of een grote groep) de waardering op het moment dat het specifiek op hen van toepassing is. Meestal is dit een doorlopende campagne met getriggerde verzending.
Bijvoorbeeld:
Bij een ‘jaarkalender’ moment ontvangen alle relaties (of een grote groep) op hetzelfde moment de uiting. Een kalendermoment is universeel en geldt voor alle relaties.
Bijvoorbeeld:
Met een waarderingskalender heeft een organisatie een krachtige tool in handen die de relatie tussen de organisatie en de relatie versterkt. Het creëert overzicht en dwingt tot het maken van belangrijke keuzes over wie wanneer gewaardeerd wordt en op welke manier. Elk moment in de waarderingskalender is vervolgens zorgvuldig uitgedacht, met aandacht voor de doelgroep en in lijn met de missie en doelstellingen van de organisatie. Met als doel tot creatieve en oprechte waarderingsmomenten te komen. Zo wordt de band blijvend erkend, gewaardeerd en gevierd!
Start direct met Loyalty Marketing
Hoe kunnen wij jou helpen met jouw loyaltyvraagstuk? Neem contact met ons op!
In vier stappen leggen we je uit hoe je succesvol een loyaliteitsprogramma ontwerpt: van concept tot lancering. Benieuwd? Klik snel door!
Wat de beste aanpak voor jouw B2B loyaliteitsprogramma? In deze blog kom je erachter of jij al de juiste keuzes maakt om de klantbinding te vergroten en hoe Dunck jou hierbij zou kunnen helpen!
De resultaten van de CSS Benchmark 2021 zijn bekend! In deze blog wordt uitgelegd waarom het meten van donateursloyaliteit cruciaal is en hoe de CSS hierbij helpt. Dus lees snel verder!
© Copyright – Dunck B.V.
Wij helpen je graag verder met jouw loyaliteitsvraagstuk! Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook!
Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.