Win oud klanten terug met een winback campagne

Win oud klanten terug met een winback campagne

In de dynamische wereld van klantrelaties is het onvermijdelijk dat er klanten verloren gaan. Een winbackcampagne biedt de mogelijkheid om deze oud klanten terug te winnen. Wanneer een klant besluit de relatie te beëindigen, betekent dit niet dat de relatie volledig verloren is. Sterker nog, het biedt een unieke kans om inzicht te krijgen in de opzegredenen en de klantrelatie opnieuw te verkennen. Is dit de moeite waard? Jazeker! Het terugwinnen van klanten vereist een lagere investering dan het aantrekken van nieuwe klanten.

Uit welke onderdelen bestaat een winback campagne?

Opzegbevestiging

Stel de oud klant na de opzegging gerust met een formele bevestiging. Dit zorgt voor transparantie en betrouwbaarheid.

 

Opzeg bevestiging

Stel de oud klant na de opzegging gerust met een formele bevestiging. Dit zorgt voor transparantie en betrouwbaarheid.

 

Warm Afscheid

Verras de oud klant met een positief afscheid na de opzegging. Door een waardevolle ervaring te creëren, blijft de deur open voor toekomstig contact.

Warm Afscheid

Verras de oud klant met een positief afscheid na de opzegging. Door een waardevolle ervaring te creëren, blijft de deur open voor toekomstig contact.

Exit Poll

Leer van het vertrek van de klant door een korte vragenlijst toe te sturen. Inzichten helpen bij het verbeteren van de dienstverlening en bieden perspectief op de winbackpotentie.

Exit Poll

Leer van het vertrek van de klant door een korte vragenlijst toe te sturen. Inzichten helpen bij het verbeteren van de dienstverlening en bieden perspectief op de winbackpotentie.

Periode van Stilte

Laat een periode van communicatiestilte vallen na het vertrek. Dunck Loyalty kan adviseren over de optimale tijdsperiode en de beste aanpak voor jouw organisatie.

Periode van Stilte

Laat een periode van communicatie stilte vallen na het vertrek. Dunck Loyalty kan adviseren over de optimale tijdsperiode en de beste aanpak voor jouw organisatie.

Persoonlijke communicatie

Stuur na verloop van tijd specifieke, persoonlijke communicatie naar de oud klant. Probeer hen te betrekken en te overtuigen om de relatie weer op te pakken.

Persoonlijke communicatie

Stuur na verloop van tijd specifieke, persoonlijke communicatie naar de oud klant. Probeer hen te betrekken en te overtuigen om de relatie weer op te pakken.

Loyalty Dashboard

Meet het effect van de winbackcampagne doorlopend met een Loyalty Dashboard. Zet een test- en controlegroep tegen elkaar af, waarin de controlegroep wordt uitgesloten van de campagne.

Loyalty Dashboard

Meet het effect van de winbackcampagne doorlopend met een Loyalty Dashboard. Zet een test- en controlegroep tegen elkaar af, waarin de controlegroep wordt uitgesloten van de campagne.

Winbackmoment en voorspelmodel

Benader oud klanten op het juiste moment met een winbackpoging. Een voorspelmodel helpt bij het selecteren van de meest kansrijke groep, zodat er kostenefficiënt teruggewonnen kan worden.

Winbackmoment en voorspelmodel

Benader oud klanten op het juiste moment met een winbackpoging. Een voorspelmodel helpt bij het selecteren van de meest kansrijke groep, zodat er kostenefficiënt teruggewonnen kan worden.

Terugwinnen en behouden

Gefeliciteerd! Je hebt oud klanten teruggewonnen. Hoe zorg je ervoor dat ze loyaal blijven? Leer van exitpoll resultaten en houd klanten, betrokken, geïnspireerd en gewaardeerd.

Terugwinnen en behouden

Gefeliciteerd! Je hebt oud klanten teruggewonnen. Hoe zorg je ervoor dat ze loyaal blijven? Leer van exitpoll resultaten en houd klanten, betrokken, geïnspireerd en gewaardeerd.

Wil jij starten met Loyalty Marketing?

Download dan de 10 tips van onze Loyalty Experts!

Waar kun jij wel wat hulp bij gebruiken?

Advies & Concept

Het succes van een winbackcampagne is afhankelijk van de juiste strategische keuzes. Hiervoor dient over o.a. de duur, volgorde, inhoud en doelgroep van de campagne te worden nagedacht. Dunck Loyalty weet op basis van ervaring wat wel en niet werkt. Zo creeëren we een winbackcampagne die perfect aansluit op jouw organisatie. 

Advies & Concept

Het succes van een winbackcampagne is afhankelijk van de juiste strategische keuzes. Hiervoor dient over o.a. de duur, volgorde, inhoud en doelgroep van de campagne te worden nagedacht. Dunck Loyalty weet op basis van ervaring wat wel en niet werkt. Zo creeëren we een winbackcampagne die perfect aansluit op jouw organisatie. 

Creatie

Heb je al een duidelijk beeld bij de opbouw van jouw winbackcampagne? Dan is het tijd om de contactmomenten uit de campagne tot leven te brengen! Dunck ondersteunt van A tot Z in dit proces. Van copywriting en design tot het uitwerken van scripts. We weten precies welke stappen nodig zijn om de campagne voor jou te laten slagen. 

Creatie

Heb je al een duidelijk beeld bij de opbouw van jouw winback campagne Dan is het tijd om de contactmomenten uit d campagne tot leven te brengen! Dunck ondersteunt van A tot Z in dit proces. Van copywriting en design tot het uitwerken van scripts. We weten precies welke stappen nodig zijn om de campagne voor jou te laten slagen. 

Marketing
Automation

Op zoek naar de juiste tooling voor jouw campagne? Onze marketing automation tool is de ideale oplossing voor het inrichten van één of meerdere campagnes. Onze marketeers richten de journey volledig naar wens in. Middels o.a. personalisatie en omnichannel features komt jouw creatieve campagne volledig tot zijn recht. Daarnaast monitoren we de voortgang en stellen we optimalisaties voor.

Marketing Automation

Op zoek naar de juiste tooling voor jouw campagne? Onze marketing automation tool is de ideale oplossing voor het inrichten van één of meerdere campagnes. Onze marketeers richten de journey volledig naar wens in. Middels o.a. personalisatie en omnichannel features komt jouw creatieve campagne volledig tot zijn recht. Daarnaast monitoren we de voortgang en stellen we optimalisaties voor.

Voorspelmodel & Dashboard

Een winbackcampagne wil je zo effectief mogelijk inzetten. Ons voorspelmodel helpt om jouw minst en meest potentiële klanten in kaart te brengen voor een gerichte winbackpoging. Daarnaast biedt ons Loyalty Dashboard inzicht in de voortgang van de Loyalty KPI’s en het effect van de journey. Zo zorg je dat investeren in een winbackcampagne loont!

Voorspelmodel & Dashboard

Een winbackcampagne wil je zo effectief mogelijk inzetten. Ons voorspelmodel helpt om jouw minst en meest potentiële klanten in kaart te brengen voor een gerichte winbackpoging. Daarnaast biedt ons Loyalty Dashboard inzicht in de voortgang van de Loyalty KPI’s en het effect van de journey. Zo zorg je dat investeren in een winbackcampagne loont!

Enkele organisaties die wij helpen bij het optimaliseren van hun klantreis

Verenigingen
Loyalty Campaign
Welkomstprogramma voor nieuwe leden
Verken onze succes samenwerking met Vereniging Eigen Huis, waar de marketingspecialisten van Dunck een op maat gemaakt welkomstprogramma hebben ontwikkeld. Neem snel een kijkje en zie zelf onze impact!
B2C
Loyalty Campaign
Waarderingscampagne met cadeaushop
Ontdek hoe het snelgroeiende uitzendbureau Raaak personeel met Duncks strategische aanpak het personeelsverloop verminderde en de tevredenheid onder zowel medewerkers als uitzendkrachten verhoogde. Klik hier voor het volledige verhaal!
B2B
Loyalty Campaign
Winbackprogramma voor oud leden
‘Behoud van natuur begint met behoud van leden’. Verken nu hoe Dunck Loyalty Natuurmonumenten heeft ondersteund bij het ontwikkelen van een doeltreffend winbackprogramma. Klik hier voor concrete resultaten en het hele succesverhaal!

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.