Greenpeace is een daadkrachtige non-profit organisatie die zich inspant voor een groene, duurzame wereld. De organisatie stelt grote milieuproblemen aan de kaak en stimuleert duurzame oplossingen door wetenschappelijk onderzoek, lobby, demonstraties en vreedzame en inventieve confrontaties.
De problematiek waar Greenpeace zich voor inzet wordt elk jaar urgenter. Temperatuurrecords worden jaar op jaar verbroken en biodiversiteit holt wereldwijd achteruit. Om het tij te keren naar een groene en rechtvaardige wereld, heeft Greenpeace meer mensen nodig die zich bij hen aansluiten en hen op meer manieren en langer steunen.
De supporters van Greenpeace zijn sinds de oprichting de drijvende kracht achter de organisatie. Zij zijn dé reden dat de organisatie onafhankelijk en over de hele wereld kan werken. Het aantrekken van nieuwe financiële supporters is echter uitdagend. Wil Greenpeace ook in de toekomst duurzaam en efficiënt alle middelen werven die ze nodig heeft, dan is een focus op het behouden en betrekken van hun supporters van groot belang.
Daarom heeft Greenpeace, in samenwerking met Dunck, een Loyalty Plan ontwikkeld. Het Loyalty Plan dient als meerjarenvisie en meerjarenplan, waarmee Greenpeace de komende 5 jaar effectief kan bouwen aan supporterloyaliteit. Lees hier meer waarom wij geloven dat elke (non-profit) organisatie een Loyalty Plan zou moeten hebben.
Voor het opstellen van een Loyalty Plan heeft Dunck haar eigen methodiek ontwikkeld. Deze is ook bij Greenpeace toegepast en bestaat uit de volgende onderdelen:
Met het Loyalty Plan heeft Greenpeace een duidelijk meerjarenplan in handen. Er is draagvlak vanuit verschillende lagen en afdelingen in de organisatie om de projecten uit het Loyalty Plan daadwerkelijk in de praktijk uit te voeren. Binnen het Loyalty Abonnement met Dunck worden de loyalty-activiteiten opgetuigd, uitgerold en gemeten om zo samen te bouwen aan een loyale supportersbase.
© Copyright – Dunck B.V.
Ben jij geïnteresseerd in:
Meld je aan voor de Dunck Loyalty Nieuwsbrief voor de charitatieve markt!
Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook!
Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.