Blogs

Welkom op ons loyalty marketing blog. Dé plek om informatie en de laatste inzichten te krijgen over loyaliteitsprogramma’s en klantenbinding. Wij schrijven interessante artikelen over Loyalty Insights, Loyalty Programs, Loyalty Campaigns en Loyalty Strategy

Ben jij als fondsenwerver ook benieuwd hoe loyaal jouw donateurs zich voelen en hoe zich dat verhoudt ten opzichte van andere organisaties? Meld je dan aan voor de CSS Benchmark 2021!
Een loyaliteitsprogramma is een krachtig instrument om winstgevende klantrelaties te ontwikkelen en behouden. Maar hoe ontwikkel je een succesvol loyaliteitsprogramma? Wij leggen het je uit!
Op basis van onze jarenlange ervaring hebben we een top 10 opgesteld met ontwerpvragen die je zeker niet mag overslaan bij het ontwikkelen van een loyaliteitsprogramma.
Ga je zelf aan de slag met een loyaliteitsprogramma of besteed je dit liever uit aan een gespecialiseerde loyalty partner? In deze blog helpen we je om de beste keuze te maken.
In deze blog scheppen we duidelijkheid over de definitie van klantloyaliteit en vertellen we je waarom loyaliteit onder jouw klanten zo ontzettend belangrijk is.
Een loyaliteitsprogramma is een bewezen instrument om klantloyaliteit en daarmee klantwaarde te stimuleren, maar wat gaat dat kosten? Wij geven een globaal overzicht.
Past een loyaliteitsprogramma bij de businesscontext en -doelstellingen van jouw organisatie? Wij helpen jou te beoordelen of het ook geschikt is voor jouw organisatie.
Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de meest bekende loyalty marketinginstrumenten. Wij leggen uit wat het zo effectief maakt, en hoe het invloed heeft op de klantloyaliteit.
Het verwezenlijken van klantloyaliteit is misschien wel een van de moeilijkste opgaves van deze tijd, wij nemen je mee in het begrijpen van klantloyaliteit.

Een loyaliteitsprogramma opzetten?

Een loyaliteitsprogramma is een krachtig instrument voor het stimuleren van klantloyaliteit. Binnen onze programma’s wordt gewenst gedrag gestimuleerd en beloond. Dit geeft klanten een extra reden om herhaaldelijk voor jouw merk of organisatie te kiezen. Bovendien biedt het mogelijkheden om de merkbeleving te versterken, klantinzicht te verzamelen en gericht met klanten te communiceren. Dit resulteert in hogere klantwaarde en klanttevredenheid. 

 

Loyalty Strategie

Hoe krijg je grip op klantloyaliteit? Hoe verbind je klanten aan jouw organisatie en hoe verhoog je de klantwaarde? Investeer in een robuuste meerjarenvisie op klantloyaliteit. Een loyaliteitsstrategie die aansluit bij jouw kernwaarden, marktbenadering en positionering. Passend bij jouw product, merk en klant. En met een concrete koppeling aan projecten. Met een duidelijke loyalty strategie voorkom je uitstroom van winstgevende klanten. Jouw klant is het kapitaal van de organisatie. Investeren in loyaliteit loont!

Wat is Loyalty Marketing?

Het ontwikkelen en behouden van winstgevende klantrelaties is van vitaal belang voor iedere organisatie. Bedrijven die hier mee bezig zijn profiteren van trouwere klanten welke vaker terugkomen en meer besteden. Bij Dunck helpen wij onze opdrachtgevers al bijna 20 jaar met het ontwikkelen en behouden van winstgevende klantrelaties. Dit noemen wij loyalty marketing. Vanuit ruime kennis en ervaring weten wij wat werkt om ook samen met jou succesvol te bouwen aan klantloyaliteit.

 

Inzicht in klantloyaliteit

Klanten met een hoog uitstroomrisico en een hoge klantwaarde heb je het liefst zo scherp mogelijk in beeld. Maar hoe krijg je inzicht in de loyaliteit van jouw klanten? Loyalty Insight laat je zien waar jouw uitdagingen liggen rond klantloyaliteit, uitstroomreductie en klantwaardeontwikkeling. Dit doen we onder meer door klantonderzoeken, datamining op het gedrag van klanten en de inzet van voorspellingsmodellen. Zo pak je problemen aan en benut je groeikansen. Want klanten zijn het kapitaal van jouw organisatie.