Spaarprogramma

Waarom een spaarprogramma?

Wil je klanten beter leren kennen en gewenst gedrag stimuleren? Of zoek je een manier om jezelf te onderscheiden en de klantwaarde te vergroten? Bouw dan aan loyaliteit met een spaarprogramma. Wij ontwikkelen maatwerk programma’s voor B2B en B2C.

Bouw aan loyaliteit met punten

Een spaarprogramma beloont actief en repeterend gedrag van een klant. Uiteenlopende gewenste gedragingen worden beloond middels virtuele punten. Hiermee bouwt de spaarder een saldo op welke uiteindelijk voldoende is om te worden verzilverd voor een ‘cadeau’.

Welk gedrag wil jij stimuleren en belonen?

Aankopen

Het belonen van aankopen is slechts één onderdeel van een effectief spaarprogramma.

Profiel opbouw

Stimuleer het creëren van een account en beloon het invullen van waardevolle profielgegevens.

Mijlpalen

Stel een stimulerende beloning in het vooruitschiet, of doe dit op een spontaan moment.

Engagement

Beloon jouw klanten voor alle waardevolle vormen van engagement.

Waar gaan jouw klanten harder voor lopen?

Beloon jouw klanten op een zinvolle en relevante manier

Cadeaus & Giftcards

Belevenissen & Events

Eigen (merk) producten

Marketing Added Services

MyLoyalty: Hét instrument voor loyale klanten

Ons innovatieve platform is ontwikkeld voor de ondersteuning van ieder type loyaliteitsprogramma. Het platform bestaat uit verschillende modules die jou als marketeer in staat stellen om de hedendaagse loyalty uitdagingen te overwinnen.

Ons platform ontsluit een nieuw marketingkanaal van waaruit je met klanten kunt communiceren. Het biedt tools om waardevolle klantinzichten te verzamelen en klantgedrag met slimme campagnes heel gericht te stimuleren. Het voegt onderscheidende waarde toe aan de klantbeleving en verstevigt de klantrelatie.

Bovendien kan het platform eenvoudig geïntegreerd worden in jouw bestaande ICT landschap. Kortom, met MyLoyalty ben je klaar voor de toekomst.

Spaarprogramma Solar Nederland

Ontdek de modules van MyLoyalty

Spaarprogramma Solar Nederland

Spaarshop met ‘Mijn’ omgeving

Wij zorgen voor een unieke spaaromgeving die volledig in de branding van jouw organisatie is. Het design baseren we op de brandguides en natuurlijk jullie wensen. Elke deelnemer krijgt een ‘mijn omgeving’. Hier staat het actuele puntensaldo, een helder puntenoverzicht, bestelhistorie, nieuws en aantrekkelijke acties voor extra spaarpunten.

Cadeauassortiment

Een cadeauassortiment moet aansprekend zijn voor de deelnemer. Het zorgt ervoor dat gedrag écht beïnvloed gaat worden. Het bepaalt het succes van het programma. Met MyLoyalty heb je dan ook volledige flexibiliteit in het assortiment. Wij zorgen voor een goede mix aan cadeaus, giftcards, belevenissen, events, merchandise, eigen producten/diensten. Ook is het mogelijk eigen marketing added services, zoals trainingen, e-learning of ondersteuning op te nemen in het cadeauassortiment.

Coupons & Vouchers

Wil je deelnemers laten sparen voor korting, gratis producten of events? Deze module maakt het mogelijk om automatisch unieke coupons, codes of tickets te genereren. Dit kan worden geïntegreerd met je eigen POS, CRM en webshop.

Marketing Automation

Een goed spaarprogramma maakt het mogelijk om op het juiste moment, via het gewenste kanaal, de deelnemer te raken met een relevante boodschap. Onze marketing automation module maakt het mogelijk 1-op-1 te communiceren binnen een multi-channel omgeving. Denk aan e-mail, pushnotificaties, Whatsapp, SMS, direct mail of zelfs via telefoon.

App & Website

Het spaarprogramma moet een naadloze customer experience mogelijk maken. Daarom zijn onze spaarprogramma’s bereikbaar via een app, dedicated website of zelfs via Whatsapp. Wil je liever de spaaromgeving integreren in jouw eigen kanalen? Geen probleem, integraties zijn op verschillende manieren mogelijk.

Warehouse & (E-) fulfilment

Of het nu gaat om fysieke cadeaus, giftcards of zelfs jouw eigen producten en merchandising. Wij zorgen voor een veilige opslag. Worden spaarpunten omgewisseld voor een cadeau? Dan zorgen wij voor een verrassende bezorging per e-mail of post. Netjes met jouw organisatie als afzender.

Wat is een loyaliteitsprogramma

Engagement Modules

Gamification, quizen, e-learning, polls, onderzoeken. Je kunt het zo gek niet bedenken. MyLoyalty biedt een complete suite aan leuke functionaliteiten om deelnemers te betrekken, te boeien en te binden aan het spaarprogramma en jouw merk.

Service & Contactcenter

De servicedesk module maakt het mogelijk de deelnemers naar volle tevredenheid te bedienen. Vragen over het programma worden snel, correct en indien gewenst uit naam van jouw organisatie afgehandeld. Jij krijgt een duidelijk overzicht van de servicehandelingen.

Realtime Dashboards & Reports

Krijg inzicht in het gedrag van je klanten en de resultaten van je spaarprogramma. De beschikbare data wordt inzichtelijk in slimme dashboards en handige rapportages. Maak gebruik van de standaard overzichten. Indien gewenst zijn dashboards en rapportages ook op maat te maken.

CRM & Segmentatie

De basis van een spaarprogramma zijn natuurlijk de deelnemers. Je krijgt daarom een helder overzicht van alle deelnemers, het puntensaldo en andere belangrijke profielkenmerken. Op basis hiervan is het vervolgens mogelijk slimme segmentaties en 1-op-1 contact strategieën in te zetten.

Case: Spaarprogramma Financial Lease

Financial Lease - B2B Spaarprogramma

FinancialLease.nl is een financiële dienstverlener in de automotive-wereld. Zij werkt nauw samen met autobedrijven en hun autoverkopers.

Onze uitdaging was om een aansprekend spaarprogramma te realiseren voor autoverkopers en hierbij te ontzorgen bij de technische oplossing, marketing automation, cadeau fulfilment en doorontwikkeling van het programma.

Dunck ontwikkelde Lease Credits. Een aansprekend en onderscheidend spaarprogramma dat zorgt voor meer financieringsaanvragen.

Om het programma levendig en aantrekkelijk te houden wisselt het cadeau assortiment, organiseren we regelmatig tijdelijke puntenacties en haken we met creatieve e-mailcampagnes in op speciale momenten.

Deze bedrijven gingen je voor:

Meer weten? Bekijk ons loyalty marketing blog

Onze loyalty specialisten delen graag hun kennis en ervaringen op het gebied van loyalty marketing. Bekijk snel onze blog. Dé plek om informatie en de laatste inzichten te krijgen over loyaliteitsprogramma’s en klantenbinding. 

Of bekijk onze downloads

Wij delen graag onze kennis. Bekijk onze e-books, whitepapers en andere handige tools. We helpen jou graag meer inzicht te krijgen in loyaliteitsprogramma’s en klantenbehoud!

Aan de slag met een spaarprogramma?