Enthousiasmeer klanten met een spaarprogramma
Enthousias-meer klanten
met een spaar-programma
Een spaarprogramma is een marketingtool dat actief en repeterend klantgedrag beloont door middel van een eigen spaareenheid. Spaarprogramma´s zijn hét klassieke middel om te bouwen aan loyaliteit. Al jarenlang weten organisaties klanten te binden door ze actief te laten sparen voor aantrekkelijke beloningen. Toch is het opzetten van een succesvol spaarprogramma nog een hele uitdaging. Hiervoor dient het naadloos aan te sluiten bij jouw organisatie, doelen, inhoudelijke thematieken en natuurlijk jouw klanten. Bij Dunck kunnen wij jou van a tot z ontzorgen. Met onze aanpak werken wij stapsgewijs toe naar een krachtig op maat gemaakt programma.
Wat levert een spaarprogramma op?
Waardevolle klantdata
Door middel van een spaarprogramma kom je meer te weten over jouw klanten. Al bij inschrijving worden bestaande gegevens verrijkt door het aanmaken van een profiel. Tijdens de deelname verkrijg je aankoopgedrag-data, zoals voorkeuren, frequentie en timing. Deze nieuwe lading data biedt waardevolle inzichten, die jou erbij helpen om beter op de behoeften van de klant in te blijven spelen.
Gewenst klantgedrag
Een spaarprogramma ontsluit een nieuw marketingkanaal dat actief en repeterend klantgedrag in kaart brengt en beloont. Uiteenlopende gewenste gedragingen worden omgezet in fysieke of virtuele punten. In de basis is het doen van herhaalaankopen het gedrag wat je wilt stimuleren. Daarnaast kan er ook gedacht worden aan het belonen van o.a. profielverrijking, nieuwsbrief aanmeldingen en aanbevelingen!
Verhoogde klantwaarde
Deelnemers van een spaarprogramma hebben gemiddeld een hogere klantwaarde. Dit komt omdat het programma huidig aankoopgedrag behoudt en daarnaast nieuw aankoopgedrag stimuleert. Het sparen voor een doel motiveert namelijk om nieuw koopgedrag te laten zien. Hierdoor zal de gemiddelde klantwaarde blijven stijgen naarmate er meer klanten meedraaien in het programma.
Verbonden klanten
Deelnemers van jouw spaarprogramma hebben zich direct én indirect verbonden aan jouw organisatie. Door hun aanmelding kan er effectief gebouwd worden aan de klantrelatie. Hierdoor ontstaat er een positieve attitude ten opzichte van jouw organisatie. Een spaarprogramma levert hierdoor onderscheidende waarde ten opzichte van concurrentie, waardoor klanten minder snel zullen overstappen.
Benieuwd naar de businesscase van jouw spaarprogramma?
Bereken nu eenvoudig de ROI met onze rekentool!
Vanreusel SnackCoins
Spaarprogramma voor frituristen
Voor snackfabrikant Vanreusel heeft Dunck een inventief spaarprogramma ontwikkeld om klanten beter te leren kennen en een nieuw direct marketingkanaal te ontsluiten.
Hoek Flowers
Loyaliteitsprogramma voor bloemisten
Voor bloemenexpert Hoek Flowers heeft Dunck een tweeledig loyaliteitsprogramma ontwikkeld om klantbeleving naar een hoger niveau te tillen.
MS Schippers
Privilegeprogramma voor agrariërs
Voor MS Schippers ontwikkelde Dunck een multilayer loyaliteitsprogramma dat voor een efficiëntere bedrijfsvoering zorgt en bewezen bijdraagt aan de groeidoelstellingen.