Succesvol bouwen aan donateursloyaliteit 

Steeds meer goede doelen ervaren dat donateursloyaliteit niet vanzelfsprekend is. Nadat een donateur is geworven, valt er nog veel werk te verrichten om een donateur te binden en behouden. Dunck heeft meer dan 15 jaar ervaring in de charitatieve sector en ontwikkelde een effectieve methodiek om gericht te bouwen aan donateursloyaliteit. Door in te spelen op de juiste loyalty drivers stimuleren we zowel duurzame loyaliteit in gevoel (attitude) als gedrag. Wil jij ook loyalere donateurs? Lees dan snel welke oplossingen we o.a. inzetten.

Donateursloyaliteit

Met welke loyalty oplossingen bouwen wij donateursloyaliteit?

Loyalty onderzoek

Onderzoek geeft inzicht in wat er speelt en wat er moet gebeuren. Door de juiste vragen op de juiste manier te stellen verzamel je betrouwbare stuurinformatie. In samenwerking met goede doelen en universiteiten ontwikkelden wij de Charity Support Score en een uitgebreidere onderzoeksmethodiek. Deze is speciaal ontwikkeld om uit te sturen naar donateursrelaties. Wij ondersteunen van A tot Z bij de uitvoering van diverse onderzoeken, inclusief vergelijking met benchmarkcijfers, conclusies en aanbevelingen.

Strategisch Loyalty Plan

Het bouwen aan donateursloyaliteit vereist continue aandacht. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam porttitor neque feugiat sapien aliquet, quis sollicitudin nibh euismod. In vehicula lorem non lacus vulputate, et ultricies arcu porttitor. Phasellus porta quam mauris, eu facilisis mauris egestas vel. Ut quis magna vel velit ullamcorper finibus. Proin lacus lorem, semper ut neque sit amet, ornare pellentesque eros. Sed sed porttitor lectus. In tempor nibh a ante fermentum viverra.

Donor Journey Optimalisatie

Een donateur doorloopt verschillende ontwikkelstadia na het aangaan van een donateursrelatie. Binnen ieder stadium past een andere invulling van de donor journey om succesvol te bouwen aan donateursloyaliteit. Zo wil je nieuwe donateurs zich thuis laten voelen en trouwe donateurs bijvoorbeeld inspireren tot meer. En donateurs die twijfelen of zelfs opzeggen wil je het liefst aan boord houden of in de toekomst vragen om weer terug te komen. Wij helpen goede doelen om onderdelen van de donor journey stapsgewijs te optimaliseren. 

Loyalty Support Abonnement

Doorlopende basis ondersteuning. Partij die met je mee denkt. Werk uit handen neemt. Verstand van loyalty. Binnen ons loyalty abonnement Afhankelijk van vraag. Kun jij wel wat hulp gebruiken? Vraag ons dan naar de mogelijkheden. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam porttitor neque feugiat sapien aliquet, quis sollicitudin nibh euismod. In vehicula lorem non lacus vulputate, et ultricies arcu porttitor. Phasellus porta quam mauris, eu facilisis mauris egestas vel. Ut quis magna vel velit ullamcorper finibus.

Wil jij ook succesvol bouwen aan donateursloyaliteit?

Enkele cases over onze loyalty oplossingen

Loyaliteitsonderzoek onder donateurs
Dunck biedt CliniClowns inzicht in de loyaliteitsattitude van haar donateurs en biedt CliniClowns vervolgstappen aan om deze attitude eventueel te verbeteren.
Welkomstprogramma voor donateurs
Dunck heeft voor het Liliane Fonds een welkomstprogramma gerealiseerd, waarmee de rationele en emotionele verbondenheid bij nieuwe donateurs gestimuleerd wordt.
Strategische Loyalty Plan voor donateurs
Dunck heeft voor de Milieudefensie een breed gedragen Loyalty Plan ontwikkeld, waarmee de komende jaren de loyaliteit van financiële relaties aantoonbaar vergroot kan worden.

Voor deze goede doelen bouwen wij aan donateursloyaliteit

KWF
Trombosestichting
VSO

Partnerships en samenwerkingen

Goede Doelen Nederland - Donateursloyaliteit
4DMC - Donateursloyaliteit
Data Inside - Donateursloyaliteit

Meer lezen over donateursloyaliteit?

In deze blog scheppen we duidelijkheid over de definitie van klantloyaliteit en vertellen we je waarom loyaliteit onder jouw klanten zo ontzettend belangrijk is.
Dunck onderzocht in samenwerking met De Toekomst van Fondsenwerving de status van donateur-gerichte fondsenwerving in Nederland. Lees hier de onderzoeksresultaten .
Door een traditionele aanpak van het marketingplan worden bestaande klantrelaties onderbelicht. Hier laten organisaties kansen liggen. Een Loyalty Marketing Plan helpt hierbij.