Succesvol bouwen aan B2B klantloyaliteit
Succesvol bouwen aan B2B klantloyaliteit
Om nieuwe klanten te binden besteden veel bedrijven enorme budgetten aan promotie en kortingsacties. Dit resulteert veelal in switchgedrag doordat klanten gewend raken aan korting. Bedrijven die investeren in klantloyaliteit weten te ontsnappen aan dit kortingsmodel en hun marges te herstellen. Bovendien weten zij te groeien door de ontwikkelpotentie bij bestaande klanten beter te benutten. Dunck werkt al meer dan 20 jaar samen met merken, fabrikanten, groothandelaren en tal van andere bedrijven met zakelijke klanten. Voor hen ontwikkelde Dunck effectieve oplossingen om gericht te bouwen aan B2B klantloyaliteit. Wil jij ook loyale zakelijke klanten? Lees dan snel welke oplossingen we o.a. inzetten.
Met welke loyalty oplossingen bouwen wij aan B2B klantloyaliteit?
Spaarprogramma
Een spaarprogramma stimuleert gewenste gedragingen van een klant. Deze gedragingen worden beloond middels virtuele punten. Hiermee bouwt de spaarder een saldo op welke uiteindelijk voldoende is om te verzilveren voor een passende incentive. Een spaarprogramma is ook heel geschikt om klantdata te verzamelen en verrijken. Aan de hand van jouw businesscontext richten we het programma op maat in. Zo stimuleer je de gedragingen die voor jou belangrijk zijn en sluiten de communicatie en incentives aan bij de relatie die jij met jouw klanten hebt. Benieuwd naar een voorbeeld uit de praktijk? Bekijk dan o.a. de case over Vanreusel SnackCoins.
Voordeelprogramma
Een voordeelprogramma beloont een klant voor het ‘klant zijn’. Hierdoor creëer je toegevoegde waarde en laat je zien dat je klanten een streepje voor geeft. Bijvoorbeeld met exclusieve voordelen, voorrang of voorrechten bij jouw eigen organisatie of bij geselecteerde partners. Je kunt middels een multi-layer structuur kiezen voor oplopende benefits. Daarmee stimuleer je ontwikkeling en behoud van waardevolle klanten. Het programma wordt op maat ontwikkeld zodat deze past bij de thematiek en doelstellingen van jouw organisatie. Benieuwd naar een voorbeeld uit de praktijk? Bekijk dan o.a. de case over het privilegeprogramma van MS Schippers.
Strategisch Loyalty Plan
Bedrijven besteden vaak enorme budgetten aan promotie en werving. Loyaliteit blijft nog veel te vaak onderbelicht. Terwijl hier juist veel te winnen valt. Maar waar moet je beginnen? Wij helpen bedrijven bij het opstellen van een strategisch loyalty plan. We definiëren loyaliteit en stellen vast hoe dit bij jouw klanten tot stand komt. Vervolgens bepalen we met welke projecten en activiteiten je loyaliteit bij jouw klanten stimuleert. Middels een concrete en haalbare roadmap kun je hier de komende jaren stapsgewijs mee vooruit. Benieuwd naar een voorbeeld uit de praktijk? Bekijk dan o.a. de case over het strategisch Loyalty Plan van NLE.
Klantonderzoek
Weet jij waarom klanten bij je komen en bij je blijven? Door regelmatig klantonderzoek te doen weet je wat klanten van jouw organisatie verwachten en hoe goed jullie bij deze verwachtingen aansluiten. We voeren zowel klantonderzoeken uit om inzicht te krijgen in houding als in gedrag. Hiermee heb je een zo volledig mogelijk beeld om de relatie met jouw klanten te verstevigen. Benieuwd naar een voorbeeld uit de praktijk? Bekijk dan o.a. de case over het markt- en concurrentieonderzoek van Royal Bakels Senior.
Dashboarding
Ben jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen en behouden van winstgevende klantrelaties? Dan wil je inzicht in alle KPI’s die hierbij aansluiten en op de hoogte blijven van de voortgang. Onze loyalty dashboards maken dit mogelijk. Doordat stuurinformatie binnen handbereik is, ben je in staat om snelle en met data onderbouwde beslissingen te maken.
Aftersales campagnes
Nadat een klant voor het eerst een product of dienst bij je heeft afgenomen wil je dat hij klant blijft en je hem vaker terugziet. Aftersales campagnes helpen hierbij. Dit zijn contactmoment gericht op het opbouwen van de relatie en het stimuleren van herhaalaankopen. Ze spelen daardoor een belangrijke rol in de ontwikkeling van klantwaarde, klantbehoud en klanttevredenheid.