Vergroot je klantinzicht en verbeter klantloyaliteit

Vergroot je
klantinzicht en verbeter klantloyaliteit

Klanten vormen het kapitaal van jouw organisatie. Je wilt daarom niet met ze experimenteren. Toch worden keuzes in de praktijk nog weleens op onderbuikgevoel gebaseerd. Dat is niet langer nodig. Met onze loyalty insights oplossingen ga je voortaan fact based aan de slag. We vergroten klantinzicht op basis van kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeken, data-analyses, voorspelmodellen en loyalty dashboards. Zo identificeren we kansen en uitdagingen op het gebied van klantloyaliteit. Waar gewenst gekoppeld aan concrete adviezen om loyaliteit te stimuleren.

klantinzicht

Onze oplossingen voor meer klantinzicht

Kwantitatief onderzoek

Om klanten op een effectieve en duurzame manier te behouden en hun maximale potentie te benutten is het belangrijk om te weten hoe betrokken klanten zich voelen en wat hun verwachtingen, ervaringen, wensen en behoeften zijn. Kwantitatief klantonderzoek helpt je te achterhalen wat verschillende klantgroepen vinden, voelen én willen. Met dat inzicht kun je je producten, diensten, promoties en communicatie beter aan laten sluiten bij de behoeften van verschillende klantgroepen en de betrokkenheid en binding onder je klanten vergroten.

Kwalitatief onderzoek

Om het gedrag van klanten écht te begrijpen en te doorgronden, biedt kwalitatief klantonderzoek de uitkomst. Kom persoonlijk in gesprek met je klanten en hoor en zie van dichtbij wat er bij ze speelt. Waar zijn ze bijvoorbeeld ontevreden over? Wat was de dieperliggende oorzaak? En wat verwachten ze concreet van jou als organisatie? Kom het antwoord achter het antwoord te weten door zowel verbale als non-verbale signalen op te pikken tijdens gesprekken met je klanten.

Klantdata-analyse

Om vast te stellen hoe je organisatie presteert op het gebied van klantloyaliteit, is inzicht in zowel klantverloop, klantwaarde als klantbetrokkenheid nodig. Immers: loyale klanten blijven langer, besteden meer én doen meer. Door deze drie belangrijke loyalty KPI’s te meten krijg je een volledig beeld van de loyaliteit van jouw klanten. Een periodieke klantdata-analyse is dan ook onmisbaar voor iedere organisatie. Niet alleen omdat het inzichtelijk maakt welke loyalty KPI’s specifiek aandacht behoeven, maar ook welke klantgroepen en -profielen.

Voorspelmodellen

Het liefst wil je op voorhand weten hoe kansrijk of risicovol een (potentiële) klant is. Dit inzicht gaat je helpen om gerichter en effectiever behouds- en wervingscampagnes in te zetten. Niet iedereen is immers evenveel tijd, geld en moeite waard. Welke klanten hebben een groot uitstroomrisico en moet je proactief zien te behouden? En welke leads hebben een grote kans op conversie en moet je gericht benaderen? Voorspelmodellen helpen je kansrijke en risicovolle klantgroepen in kaart te brengen en daar gerichte campagnes op te voeren.

Loyalty Dashboard

Je wil graag real-time inzichten in de loyaliteit van jouw klanten. Hoe ontwikkelt klantverloop, klantwaarde, klantbetrokkenheid en klantattitude zich over tijd?  Maar ook als je investeert in een loyaliteitsprogramma en/of loyaliteitscampagnes is het belangrijk om te weten hoe effectief deze zijn én blijven. Dit inzicht helpt je om je programma’s en campagnes gericht te optimaliseren. Met een Loyalty Dashboard maken wij dit inzichtelijk voor jouw organisatie, zodat je altijd up-to-date bent en snel kunt inspelen op veranderingen.

Ook op zoek naar meer klantinzicht?

Ontdek in onze downloads hoe je inzicht krijgt in hoe loyaal jouw klanten zich voelen én gedragen. 

Enkele organisaties die wij aan meer klantinzicht helpen

Verenigingen
Loyalty Insights
Focusgroepen onder leden
Om haar leden beter te begrijpen, heeft de Fietsersbond in samenwerking met Dunck een kwantitatief- én kwalitatief onderzoek opgezet. Met de resultaten hiervan kan de Fietsersbond haar strategie voor een fietsveilig Nederland verfijnen naar de wensen en verwachtingen van haar leden. Benieuwd naar de resultaten? Lees snel verder!
B2C
Loyalty Insights
Interactief Loyalty Dashboard
Lees hier over Audax Publishing, het mediabedrijf achter de titels zoals Vriendin, Weekend en Girlz. Ontdek hoe Dunck met een uitgebreide set Loyalty KPI's en een doordacht interactief dashboard de betrokkenheid heeft verbeterd.
Charity
Loyalty Insights
Loyaliteitsonderzoek onder donateurs
Wat maakt donateurs van CliniClowns zo betrokken? Bekijk de inzichten en strategieën die Dunck bij CliniClowns heeft ingezet om loyaliteit te vergroten. Lees snel verder voor het succesverhaal!

Download nu!

Hoe loyaal voelen jouw klanten zich?

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Download nu!

Hoe loyaal gedragen jouw klanten zich?

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.