Vergroot je klantinzicht en verbeter klantloyaliteit
Vergroot je
klantinzicht en verbeter klantloyaliteit
Klanten vormen het kapitaal van jouw organisatie. Je wilt daarom niet
met ze experimenteren. Toch worden keuzes in de praktijk nog weleens op
onderbuikgevoel gebaseerd. Dat is niet langer nodig. Met onze loyalty insights
oplossingen ga je voortaan fact based aan de slag. We vergroten klantinzicht op
basis van kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeken, data-analyses, voorspelmodellen
en loyalty dashboards. Zo identificeren we kansen en uitdagingen op het gebied
van klantloyaliteit. Waar gewenst gekoppeld aan concrete adviezen om loyaliteit
te stimuleren.
Onze oplossingen voor meer klantinzicht
Kwantitatief onderzoek
Om klanten op een effectieve en duurzame manier te behouden en hun maximale potentie te benutten is het belangrijk om te weten hoe betrokken klanten zich voelen en wat hun verwachtingen, ervaringen, wensen en behoeften zijn. Kwantitatief klantonderzoek helpt je te achterhalen wat verschillende klantgroepen vinden, voelen én willen. Met dat inzicht kun je je producten, diensten, promoties en communicatie beter aan laten sluiten bij de behoeften van verschillende klantgroepen en de betrokkenheid en binding onder je klanten vergroten.
Kwalitatief onderzoek
Om het gedrag van klanten écht te begrijpen en te doorgronden, biedt kwalitatief klantonderzoek de uitkomst. Kom persoonlijk in gesprek met je klanten en hoor en zie van dichtbij wat er bij ze speelt. Waar zijn ze bijvoorbeeld ontevreden over? Wat was de dieperliggende oorzaak? En wat verwachten ze concreet van jou als organisatie? Kom het antwoord achter het antwoord te weten door zowel verbale als non-verbale signalen op te pikken tijdens gesprekken met je klanten.
Klantdata-analyse
Om vast te stellen hoe je organisatie presteert op het gebied van klantloyaliteit, is inzicht in zowel klantverloop, klantwaarde als klantbetrokkenheid nodig. Immers: loyale klanten blijven langer, besteden meer én doen meer. Door deze drie belangrijke loyalty KPI’s te meten krijg je een volledig beeld van de loyaliteit van jouw klanten. Een periodieke klantdata-analyse is dan ook onmisbaar voor iedere organisatie. Niet alleen omdat het inzichtelijk maakt welke loyalty KPI’s specifiek aandacht behoeven, maar ook welke klantgroepen en -profielen.
Voorspelmodellen
Het liefst wil je op voorhand weten hoe kansrijk of risicovol een (potentiële) klant is. Dit inzicht gaat je helpen om gerichter en effectiever behouds- en wervingscampagnes in te zetten. Niet iedereen is immers evenveel tijd, geld en moeite waard. Welke klanten hebben een groot uitstroomrisico en moet je proactief zien te behouden? En welke leads hebben een grote kans op conversie en moet je gericht benaderen? Voorspelmodellen helpen je kansrijke en risicovolle klantgroepen in kaart te brengen en daar gerichte campagnes op te voeren.
Loyalty Dashboard
Je wil graag real-time inzichten in de loyaliteit van jouw klanten. Hoe ontwikkelt klantverloop, klantwaarde, klantbetrokkenheid en klantattitude zich over tijd? Maar ook als je investeert in een loyaliteitsprogramma en/of loyaliteitscampagnes is het belangrijk om te weten hoe effectief deze zijn én blijven. Dit inzicht helpt je om je programma’s en campagnes gericht te optimaliseren. Met een Loyalty Dashboard maken wij dit inzichtelijk voor jouw organisatie, zodat je altijd up-to-date bent en snel kunt inspelen op veranderingen.
Ook op zoek naar meer klantinzicht?
Ontdek in onze downloads hoe je inzicht krijgt in hoe loyaal jouw klanten zich voelen én gedragen.