Succesverhalen

Dunck is al 20 jaar actief en trots opdrachtnemer van onderstaande opdrachtgevers. In 20 jaar tijd hebben wij een prachtige veelzijdigheid aan succesverhalen binnen veel branches om te laten zien. Zo zijn wij actief binnen de charitatieve sector, B2B, B2C, Verengingen en Hotellerie. Geen vraag is ons te gek en wij vliegen ieder vraagstuk met hetzelfde enthousiasme aan. Laat je inspireren door anderen en vergelijk jouw vraagstuk met dat van vergelijkbare opdrachtgevers. Staat er voor jouw geen voorbeeldcase tussen? Schroom niet, wij kunnen vast onze hulp aanbieden.

Het meten van Loyaliteit
"We meten verschillende dingen. Hierbij kijken we zowel naar attitude als naar daadwerkelijk gedrag. Middels het jaarlijkse loyaliteitsonderzoek vragen we bijvoorbeeld de Charity Support Score (CSS) uit."
Interactief Loyalty Dashboard
In samenwerking met Dunck heeft Audax een loyalty strategie opgesteld, waarmee stapsgewijs gebouwd kan worden aan binding en behoud van Audax' abonnees.
Loyaliteitsonderzoek onder donateurs
Dunck biedt CliniClowns inzicht in de loyaliteitsattitude van haar donateurs en biedt CliniClowns vervolgstappen aan om deze attitude eventueel te verbeteren.
Engagement-analyse onder relaties
Om beter inzicht te krijgen in de mate van betrokkenheid van supporters, heeft World Animal Protection aan Dunck gevraagd om hen te ondersteunen bij deze uitdaging.
Merkonderzoek onder donateurs
Dunck heeft voor Aids Fonds en STOP AIDS NOW! een merkenonderzoek uitgevoerd onder donateurs van beide organisaties, als input voor de nieuwe merkenpositionering.
Tevredenheidsonderzoek
Dunck heeft voor Raaak een onderzoek uitgevoerd, waardoor inzicht is verkregen in de tevredenheid en de wensen en behoeften van zowel klanten als uitzendkrachten van Raaak.
Loyaliteitsonderzoek onder donateurs
Dunck brengt sinds 2015 de binding met de huidige achterban van de Dierenbescherming in kaart en schetst kansen die de relatie met leden en donateurs kunnen versterken.
Loyaliteitsonderzoek onder supporters
Dunck heeft voor Greenpeace de binding en betrokkenheid onder de huidige achterban in kaart gebracht, en heeft kansen geschetst die deze relatie kunnen versterken.
Welkomstprogramma voor leden
Dunck ontwikkelde een welkomstprogramma voor de vakbond FNV voor het eerste jaar van het lidmaatschap. Hiermee wordt de basis gelegd voor een langdurige relatie.
Verjaardagscampagne met cadeaushop
Dunck onderzocht voor Raak de reden achter het personeelsverloop onder de uitzendkrachten, en de tevredenheid onder het personeel. Met als doel dit te verbeteren.
Markt- en concurrentieonderzoek
Dunck heeft voor Bakels een onderzoek uitgevoerd om o.a. inzicht te verkrijgen in hun marktpositie, en is er gekeken hoe Bakels zich verder kan onderscheiden en kan groeien.
Kortlopende spaar- & winactie
Dunck heeft Solar Nederland ondersteunt met het realiseren en ontwikkelen van aansprekende loyaliteitsacties. O.a. hiervoor heeft Dunck haar eigen methodiek ontwikkeld.
Loyaliteitsonderzoek onder abonnees
Door middel van een loyaliteitsonderzoek heeft Dunck voor Hearst Magazines de huidige binding in kaart gebracht, en heeft de kansen voor verbetering geïdentificeerd.
Ontwikkeling winbackcampagne
Dunck heeft voor Natuurmonumenten een programma ontwikkeld, waarmee contact kan worden onderhouden met uitgestroomde leden en een deel kan worden teruggewonnen .
Welkomstprogramma voor donateurs
Dunck heeft voor het Liliane Fonds een welkomstprogramma gerealiseerd, waarmee de rationele en emotionele verbondenheid bij nieuwe donateurs gestimuleerd wordt.
Strategische Loyalty Plan voor donateurs
Dunck heeft voor de Milieudefensie een breed gedragen Loyalty Plan ontwikkeld, waarmee de komende jaren de loyaliteit van financiële relaties aantoonbaar vergroot kan worden.
Contactstrategie voor leden
Dunck heeft voor AVROTROS een concept ontwikkeld die o.a. ervoor moet zorgen dat leden in het eerste jaar van het lidmaatschap overtuigd worden om lid te blijven.
Spaarprogramma voor resellers
Dunck heeft voor Financial Lease een doorlopend spaarprogramma gerealiseerd, waardoor Financial Lease wordt ontzorgt bij de technische oplossing en cadeau fulfilment.
Privilegeprogramma voor agrariërs
Dunck heeft voor MS Schippers een eerlijk en transparant loyaliteitsprogramma ontwikkeld, die past bij de huidige en toekomstige relatie tussen MS Schippers en de individuele klant.
Exit-onderzoek voormalige donateurs
Dunck heeft voor de Hartstichting onderzoek uitgevoerd om inzicht te verkrijgen in hoe zij toekomstige opzeggers kunnen voorkomen, en verloren klanten kunnen terugwinnen.
Strategisch Loyalty Plan
Dunck heeft voor de Nederlandse Energie Maatschappij een loyaliteitsplan ontwikkeld die richting geeft aan de ambitie van NLE: de beste worden op het gebied van klantloyaliteit.
Welkomstprogramma voor donateurs
Dunck heeft voor KWF kankerbestrijding een welkomstprogramma ontwikkeld, waarmee KWF zowel het behoud als het bindingsgevoel onder haar nieuwe donateurs kan stimuleren.
Programma evaluatie en optimalisatie
Dunck heeft voor Accor Hotels onderzoeken uitgevoerd om haar huidige programma te evalueren, waardoor er o.a. verbeterrichtingen voor het programma zijn gegenereerd.
Visie op loyaliteit en strategie
Dunck heeft voor Amnesty International een visie op ledenloyaliteit ontwikkeld, en advies uitgebracht over de consistentie en evenwicht van de huidige communicatiekalender.
Voordeelprogramma voor leden
Dunck heeft voor de FNV het programma Ledenvoordeel FNV ontwikkeld en is verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en uitvoering van het programma.

Wij werken ook met trots voor:

Een loyaliteitsprogramma opzetten?

Een loyaliteitsprogramma is een krachtig instrument voor het stimuleren van klantloyaliteit. Binnen onze programma’s wordt gewenst gedrag gestimuleerd en beloond. Dit geeft klanten een extra reden om herhaaldelijk voor jouw merk of organisatie te kiezen. Bovendien biedt het mogelijkheden om de merkbeleving te versterken, klantinzicht te verzamelen en gericht met klanten te communiceren. Dit resulteert in hogere klantwaarde en klanttevredenheid. 

 

Loyalty Strategie

Hoe krijg je grip op klantloyaliteit? Hoe verbind je klanten aan jouw organisatie en hoe verhoog je de klantwaarde? Investeer in een robuuste meerjarenvisie op klantloyaliteit. Een loyaliteitsstrategie die aansluit bij jouw kernwaarden, marktbenadering en positionering. Passend bij jouw product, merk en klant. En met een concrete koppeling aan projecten. Met een duidelijke loyalty strategie voorkom je uitstroom van winstgevende klanten. Jouw klant is het kapitaal van de organisatie. Investeren in loyaliteit loont!

Wat is Loyalty Marketing?

Het ontwikkelen en behouden van winstgevende klantrelaties is van vitaal belang voor iedere organisatie. Bedrijven die hier mee bezig zijn profiteren van trouwere klanten welke vaker terugkomen en meer besteden. Bij Dunck helpen wij onze opdrachtgevers al bijna 20 jaar met het ontwikkelen en behouden van winstgevende klantrelaties. Dit noemen wij loyalty marketing. Vanuit ruime kennis en ervaring weten wij wat werkt om ook samen met jou succesvol te bouwen aan klantloyaliteit.

Inzicht in klantloyaliteit

Klanten met een hoog uitstroomrisico en een hoge klantwaarde heb je het liefst zo scherp mogelijk in beeld. Maar hoe krijg je inzicht in de loyaliteit van jouw klanten? Loyalty Insight laat je zien waar jouw uitdagingen liggen rond klantloyaliteit, uitstroomreductie en klantwaardeontwikkeling. Dit doen we onder meer door klantonderzoeken, datamining op het gedrag van klanten en de inzet van voorspellingsmodellen. Zo pak je problemen aan en benut je groeikansen. Want klanten zijn het kapitaal van jouw organisatie.

Neem direct contact op

Wij helpen je graag verder met jouw loyaliteitsvraagstuk! Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook!