Haak in op kansrijke momenten in de
klantreis

Haak in op kansrijke 
momenten in de klantreis

Een klant doorloopt verschillende ontwikkelstadia tijdens een klantreis. Ieder stadium vereist een andere aanpak om de relatie met een klant te ontwikkelen en te behouden. De klantreis delen we daarom in verschillende episodes in. Wij helpen jou om afzonderlijke episodes te optimaliseren. We geven advies over een effectieve invulling. Waar gewenst brengen we dit ook in praktijk en zijn we betrokken bij het meten en verbeteren van resultaten. 

Klantreis optimaliseren

Met welke campagnes wil jij de klantreis optimaliseren?

Welkomstcampagne

Onder nieuwe klanten is de uitstroom het grootst. En dat is zonde. Je investeert veel geld om nieuwe klanten binnen te halen en vervolgens zeggen ze vaarwel. De reden? Er is nog geen relatie en er moet eerst iets worden opgebouwd. Veel bedrijven vergeten die relatie door te ontwikkelen, met onnodig veel uitstroom als gevolg.

Een welkomstcampagne helpt je bij het voorkomen van deze uitstroom, en is dus een belangrijke start van de klantreis. Samen met jou bedenken wij de verschillende stappen in deze campagne. De welkomstcampagne is een cyclus die een periode van een half jaar tot een jaar beslaat. Je kunt de campagne in eigen huis uitvoeren, maar je kunt het proces of delen ervan ook aan ons uitbesteden. Het resultaat? Je geeft de klant een prettige ervaring, hij voelt zich bevestigd in zijn keuze én je reduceert tegelijkertijd de churn.  

Winbackcampagne

Als de transactierelatie eindigt, hoeft de contactrelatie niet te stoppen. De winback-campagne richt zich op het liefdevolle afscheid en het opnieuw ontdekken. Wij ondersteunen graag bij de uitwerking en uitvoering van deze beide onderdelen.

Eerst buigen we ons over het afscheid: Op welke manier vraag je waarom de klant is gegaan? Hoe laat je merken dat je dit jammer vindt? Doe je dit op een prettige manier, dan overheerst een positieve ervaring en creëer je een nieuwe kans. Na verloop van tijd kun je deze kans aangrijpen om de klant opnieuw kennis te laten maken met jouw merk. Zo zorg je dat de klant een positieve associatie heeft bij jouw merk, ondanks het afscheid. Je vergroot de ontvankelijkheid voor een eventuele terugkeer en verlaagt de acquisitiekosten. Terugwinnen vraagt immers een lagere investering dan het werven van een nieuwe klant.

Waarderingscampagne

Je trouwe klanten uit het oog verloren? Ze hebben alles al, stellen geen vragen en zijn tevreden. Totdat de klant in de gaten krijgt dat hij nooit iets van je hoort. Dit kan leiden tot irritatie bij de loyale klant. Een waarderingscampagne helpt bij het onderhouden van de relatie.

Afhankelijk van het type bedrijf en de branche gaan wij samen op zoek naar passende waarderingsmomenten die logisch en oprecht zijn. Zo reduceer je de kans op churn. Je krijgt waardering en voorkomt dat trouwe klanten zich verwaarloosd voelen. De waardering vergroot tevens de ontvankelijkheid voor additionele producten.

Waarderings-campagne

Je trouwe klanten uit het oog verloren? Ze hebben alles al, stellen geen vragen en zijn tevreden. Totdat de klant in de gaten krijgt dat hij nooit iets van je hoort. Dit kan leiden tot irritatie bij de loyale klant. Een waarderingscampagne helpt bij het onderhouden van de relatie. 

Afhankelijk van het type bedrijf en de branche gaan wij samen op zoek naar passende waarderings momenten die logisch en oprecht zijn. Zo reduceer je de kans op churn. Je krijgt waardering en voorkomt dat trouwe klanten zich verwaarloosd voelen. De waardering vergroot tevens de ontvankelijkheid voor additionele producten.

Retentiecampagne

Klanten die al jaren inactief zijn, die na een klacht opstappen, of die na een verandering in hun leven een merk vaarwel zeggen; de retentiecampagne richt zich op het behoud van deze risicoklanten.

Samen met jou brengen wij in kaart wat de aard van het opzegrisico is. De campagne is erop gericht om de bron van het risico weg te nemen. Je kunt de retentiecampagne in eigen huis uitvoeren, maar je kunt het proces of delen ervan ook aan ons uitbesteden. Het resultaat: je neutraliseert het opzegrisico of dringt het risico terug en je vermindert de uitstroom.  Zo werk je aan een hogere gemiddelde klantduur.

Wil jij starten met Loyalty Marketing?

Download dan 10 tips van onze Loyalty Experts

Waar kun jij wel wat hulp bij gebruiken?

Advies & Concept

Het succes van een campagne is afhankelijk van de juiste strategische keuzes. Hiervoor dient over o.a. de duur, volgorde, inhoud en doelgroep van de campagne te worden nagedacht. Dunck Loyalty weet op basis van ervaring wat wel en niet werkt. Zo creeëren we een campagne die perfect aansluit op jouw organisatie. 

Advies & Concept

Het succes van een campagne is afhankelijk van de juiste strategische keuzes. Hiervoor dient over o.a. de duur, volgorde, inhoud en doelgroep van de campagne te worden nagedacht. Dunck Loyalty weet op basis van ervaring wat wel en niet werkt. Zo creeëren we een campagne die perfect aansluit op jouw organisatie. 

Creatie

Heb je al een duidelijk beeld bij de opbouw van jouw campagne? Dan is het tijd om de contactmomenten uit de campagne tot leven te brengen! Dunck ondersteunt van A tot Z in dit proces. Van copywriting en design tot het uitwerken van scripts. We weten precies welke stappen nodig zijn om de campagne voor jou te laten slagen. 

Creatie

Heb je al een duidelijk beeld bij de opbouw van jouw campagne? Dan is het tijd om de contactmomenten uit de campagne tot leven te brengen! Dunck ondersteunt van A tot Z in dit proces. Van copywriting en design tot het uitwerken van scripts. We weten precies welke stappen nodig zijn om de campagne voor jou te laten slagen. 

Marketing
Automation

Op zoek naar de juiste tooling voor jouw campagne? Onze marketing automation tool is de ideale oplossing voor het inrichten van één of meerdere campagnes. Onze marketeers richten de journey volledig naar wens in. Middels o.a. personalisatie en omnichannel features komt jouw creatieve campagne volledig tot zijn recht. Daarnaast monitoren we de voortgang en stellen we optimalisaties voor.

Marketing Automation

Op zoek naar de juiste tooling voor jouw campagne? Onze marketing automation tool is de ideale oplossing voor het inrichten van één of meerdere campagnes. Onze marketeers richten de journey volledig naar wens in. Middels o.a. personalisatie en omnichannel features komt jouw creatieve campagne volledig tot zijn recht. Daarnaast monitoren we de voortgang en stellen we optimalisaties voor.

Voorspelmodel & Dashboard

Een campagne wil je zo effectief mogelijk inzetten. Ons voorspelmodel helpt om jouw minst en meest potentiële klanten in kaart te brengen voor een gerichte benadering. Daarnaast biedt ons Loyalty Dashboard inzicht in de voortgang van de Loyalty KPI’s en het effect van de journey. Zo zorg je dat investeren in een campagne loont!

Voorspelmodel & Dashboard

Een campagne wil je zo effectief mogelijk inzetten. Ons voorspelmodel helpt om jouw minst en meest potentiële klanten in kaart te brengen voor een gerichte benadering. Daarnaast biedt ons Loyalty Dashboard inzicht in de voortgang van de Loyalty KPI’s en het effect van de journey. Zo zorg je dat investeren in een campagne loont!

Enkele organisaties die wij helpen bij het optimaliseren van hun klantreis

Enkele organisaties die wij helpen bij het optimaliseren van hun klantreis

Verenigingen
Loyalty Campaign
Welkomstprogramma voor nieuwe leden
Verken onze succes samenwerking met Vereniging Eigen Huis, waar de marketingspecialisten van Dunck een op maat gemaakt welkomstprogramma hebben ontwikkeld. Neem snel een kijkje en zie zelf onze impact!
B2C
Loyalty Campaign
Waarderingscampagne met cadeaushop
Ontdek hoe het snelgroeiende uitzendbureau Raaak personeel met Duncks strategische aanpak het personeelsverloop verminderde en de tevredenheid onder zowel medewerkers als uitzendkrachten verhoogde. Klik hier voor het volledige verhaal!
B2B
Loyalty Campaign
Winbackprogramma voor oud leden
‘Behoud van natuur begint met behoud van leden’. Verken nu hoe Dunck Loyalty Natuurmonumenten heeft ondersteund bij het ontwikkelen van een doeltreffend winbackprogramma. Klik hier voor concrete resultaten en het hele succesverhaal!

Aan de slag met Loyalty Marketing?

Download nu: 10 tips van onze Loyalty Specialisten!

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.