Haak in op kansrijke momenten in de
klantreis

Haak in op kansrijke 
momenten in de customer journey

Een klant doorloopt verschillende ontwikkelstadia tijdens een klantreis. Ieder stadium vereist een andere aanpak om de relatie met een klant te ontwikkelen en te behouden. De klantreis delen we daarom in verschillende episodes in. Wij helpen jou om afzonderlijke episodes te optimaliseren. We geven advies over een effectieve invulling. Waar gewenst brengen we dit ook in praktijk en zijn we betrokken bij het meten en verbeteren van resultaten. 

Klantreis optimaliseren

Met welke campagnes wil jij de klantreis optimaliseren?

Welkomstcampagne

Onder nieuwe klanten is de uitstroom het grootst. En dat is zonde. Je investeert veel geld om nieuwe klanten binnen te halen en vervolgens zeggen ze vaarwel. De reden? Er is nog geen relatie en er moet eerst iets worden opgebouwd. Veel bedrijven vergeten die relatie door te ontwikkelen, met onnodig veel uitstroom als gevolg.

Een welkomstcampagne helpt je bij het voorkomen van deze uitstroom, en is dus een belangrijke start van de klantreis. Samen met jou bedenken wij de verschillende stappen in deze campagne. De welkomstcampagne is een cyclus die een periode van een half jaar tot een jaar beslaat. Je kunt de campagne in eigen huis uitvoeren, maar je kunt het proces of delen ervan ook aan ons uitbesteden. Het resultaat? Je geeft de klant een prettige ervaring, hij voelt zich bevestigd in zijn keuze én je reduceert tegelijkertijd de churn.  

Winbackcampagne

Als de transactierelatie eindigt, hoeft de contactrelatie niet te stoppen. De winback-campagne richt zich op het liefdevolle afscheid en het opnieuw ontdekken. Wij ondersteunen graag bij de uitwerking en uitvoering van deze beide onderdelen.

Eerst buigen we ons over het afscheid: Op welke manier vraag je waarom de klant is gegaan? Hoe laat je merken dat je dit jammer vindt? Doe je dit op een prettige manier, dan overheerst een positieve ervaring en creëer je een nieuwe kans. Na verloop van tijd kun je deze kans aangrijpen om de klant opnieuw kennis te laten maken met jouw merk. Zo zorg je dat de klant een positieve associatie heeft bij jouw merk, ondanks het afscheid. Je vergroot de ontvankelijkheid voor een eventuele terugkeer en verlaagt de acquisitiekosten. Terugwinnen vraagt immers een lagere investering dan het werven van een nieuwe klant.

Waarderingscampagne

Waarderings-campagne

Je trouwe klanten uit het oog verloren? Ze hebben alles al, stellen geen vragen en zijn tevreden. Totdat de klant in de gaten krijgt dat hij nooit iets van je hoort. Dit kan leiden tot irritatie bij de loyale klant. Een waarderingscampagne helpt bij het onderhouden van de relatie.

Afhankelijk van het type bedrijf en de branche gaan wij samen op zoek naar passende waarderingsmomenten die logisch en oprecht zijn. Zo reduceer je de kans op churn. Je krijgt waardering en voorkomt dat trouwe klanten zich verwaarloosd voelen. De waardering vergoot tevens de ontvankelijkheid voor additionele producten.

Retentiecampagne

Klanten die al jaren inactief zijn, die na een klacht opstappen, of die na een verandering in hun leven een merk vaarwel zeggen; de retentiecampagne richt zich op het behoud van deze risicoklanten.

Samen met jou brengen wij in kaart wat de aard van het opzegrisico is. De campagne is erop gericht om de bron van het risico weg te nemen. Je kunt de retentiecampagne in eigen huis uitvoeren, maar je kunt het proces of delen ervan ook aan ons uitbesteden. Het resultaat: je neutraliseert het opzegrisico of dringt het risico terug en je vermindert de uitstroom.  Zo werk je aan een hogere gemiddelde klantduur.

Wil jij starten met Loyalty Marketing?

Download dan 10 tips van onze Loyalty Experts

Enkele organisaties die wij helpen bij het optimaliseren van hun klantreis

Verenigingen
Loyalty Campaign
Welkomstprogramma voor nieuwe leden
Dunck heeft voor Vereniging Eigen Huis een concept ontwikkeld voor een effectief welkomstprogramma. Met dit programma worden nieuwe leden o.a. wegwijs gemaakt.
B2C
Loyalty Campaign
Waarderingscampagne met cadeaushop
Om uitzendkrachten en personeelsleden meer waardering te geven hebben wij de Raaak Cadeaushop ontwikkeld. Hier bestellen zij o.a. verjaardags- en kerstcadeaus.
Charity
Loyalty Campaign
Ontwikkeling winbackcampagne
Voor Natuurmonumenten heeft Dunck een winback-programma ontwikkeld, waarmee ze relaties met uitgestroomde leden kan onderhouden en een deel kan terugwinnen.

Download nu!

10 tips om te starten met Loyalty Marketing

  • Krijg handige tips om te starten met loyaliteitsmarketing
  • Ontdek hoe jij bestaande klanten kan behouden
  • Kom te weten hoe jij de klantrelatie verder ontwikkelt 

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.