Aan de slag met een loyaliteitsprogramma B2B. Zelf doen of uitbesteden?
Ga je zelf aan de slag met een loyaliteitsprogramma of besteed je dit liever uit aan een gespecialiseerde loyalty partner? In deze blog helpen we je om de beste keuze te maken.
Iedere marketeer is bekend met het opstellen van een marketingplan. Vaak is dit een jaarlijks terugkerend ritueel. Hierbij wordt onderzoek verricht om tot inzichten over de markt, het bedrijf, de doelgroep en concurrenten te komen. Vaak mondt dit uit in een SWOT-analyse en confrontatiematrix. Deze analyses vormen de basis voor strategische keuzes en het samenstellen van de marketingmix. Daarna wordt het benodigde budget vastgesteld en een planning gemaakt. Tot zover niks nieuws.
Wat wij als voorvechters van klantloyaliteit helaas bij veel bedrijven merken, is dat – mede door deze traditionele aanpak – de aandacht voor bestaande klantrelaties onderbelicht blijft. Het marketingplan richt zich vaak onevenredig veel op de buitenwereld, terwijl bestaande klantrelaties het bestaansrecht van de onderneming vormen.
Door te weinig aandacht voor bestaande klantrelaties laat een organisatie kansen liggen. Het gevolg is dat uitstroomcijfers kunnen oplopen, de klantwaarde-potentie niet wordt benut en afbreuk van betrokkenheid en tevredenheid op de loer liggen. Voor een duurzame klantrelatie moet een organisatie dit juist zien te voorkomen. Een Loyalty Marketing Plan helpt hierbij.
In samenwerking met de marketingafdelingen van toonaangevende Nederlandse organisaties (o.a. KWF, NLE, Ziggo) ontwikkelden wij een eenvoudig stappenplan voor het opstellen van een Loyalty Marketing Plan. Intussen wordt dit stappenplan door zowel grote als kleine organisaties in B2C en B2B werelden gebruikt.
Het stappenplan is bedoeld voor marketeers die weten dat ze ‘iets’ aan loyaliteit willen en/of zelfs moeten doen en dit op een doordachte manier willen aanpakken. Vragen die door het plan beantwoord worden zijn: wat, hoe, waar, wanneer, door wie en zelfs waarom je überhaupt ‘iets’ aan loyaliteit zou doen.
Wil jij weten hoe je een Loyalty Marketing Plan maakt? Download dan hier ons whitepaper voor een veelgebruikt stappenplan!
Wil jij weten hoe je een Loyalty Marketing Plan maakt? Download dan hier ons whitepaper voor een veelgebruikt stappenplan!
In ons whitepaper delen we ons stappenplan om jouw eigen Loyalty Makting Plan op te stellen. Het Loyalty Marketing Plan kan dienen als zelfstandig plan of toegevoegd worden als onderdeel aan het bestaande marketingplan van een organisatie.
Onderdelen Loyalty Marketing Plan
Een Loyalty Marketing Plan ontwikkel je niet in 1 dag. Als jouw organisatie of marketingafdeling nog geen ervaring heeft met het opstellen van een dergelijk plan, is het aan te raden om hiervoor een externe specialist in te schakelen. Wij helpen je graag op weg.
Start direct met Loyalty Marketing
Hoe kunnen wij jou helpen met jouw loyaltyvraagstuk? Neem contact met ons op!
Ga je zelf aan de slag met een loyaliteitsprogramma of besteed je dit liever uit aan een gespecialiseerde loyalty partner? In deze blog helpen we je om de beste keuze te maken.
Het Customer Lifetime Value (CLV) model biedt inzicht in toekomstige klantwaarden. In dit blog leggen we uit hoe je met het Customer Lifetime Value model kunt rekenen.
De Net Promoter Score (NPS) heeft enorm aan bekendheid gewonnen en is niet meer weg te denken uit klanttevredenheidsonderzoeken. Maar wat is NPS? En hoe kan je de NPS berekenen?
© Copyright – Dunck B.V.
Wij helpen je graag verder met jouw loyaliteitsvraagstuk! Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook!
Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events
Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook!
Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.