Op basis van onze samenwerking met de marketingafdelingen van toonaangevende Nederlandse organisaties (o.a. KWF, NLE, Ziggo) ontwikkelden wij een methodische aanpak voor het opstellen van een Loyalty Marketing Plan. Intussen wordt deze methodiek door zowel grote als kleine organisaties in B2C en B2B werelden gebruikt.
Onze methodiek is bedoeld voor marketeers die weten dat ze ‘iets’ aan loyaliteit willen en/of zelfs moeten doen en dit op een doordachte manier willen aanpakken. Vragen die door het plan beantwoord worden zijn: wat, hoe, waar, wanneer, door wie en zelfs waarom je überhaupt ‘iets’ aan loyaliteit zou doen.
Onderdelen methodiek Loyalty Marketing Plan
- Loyalty Analyse: Ontrafelen loyaliteitsproblematiek
- Loyalty Strategie: Meer jaren visie op loyaliteit en hoe daar te komen
- Loyalty Paraplu: Overzicht van bestaande en nieuwe loyaliteitsprojecten
- Loyalty Roadmap: Prioritering, fasering, toewijzing en uitwerking van projecten