Succesvol bouwen
aan B2C klantloyaliteit
Succesvol bouwen aan B2C klant-loyaliteit
Door de opkomst van nieuwe technologie zijn het afgelopen decennium veel traditionele businessmodellen volledig veranderd. Zo zijn steeds meer producten en diensten tegenwoordig in abonnementsvorm te verkrijgen. Zulke modellen verbinden klanten aan organisaties in een doorlopende relatie. Door de inzet van Loyalty Marketing bied je aantrekkelijke voordelen aan klanten. De organisatie versterkt daardoor de terugkerende en voorspelbare inkomstenstroom.
Ieder organisatie met doorlopende klantrelaties doet er goed aan om de potentie van Loyalty Marketing te benutten. Dit geldt net zo goed voor organisaties uit de nieuwe economie als voor bijvoorbeeld traditionele uitgeverijen, energie- en telecomaanbieders en banken en verzekeraars. Dunck helpt organisaties al meer dan 20 jaar bij het stimuleren van B2C klantloyaliteit. Wil jij ook loyale klanten? Bekijk dan snel welke oplossingen wij o.a. inzetten.
Met welke loyalty oplossingen bouwen wij aan B2C klantloyaliteit?
Loyalty onderzoek
Onderzoek geeft inzicht in wat er speelt en wat er moet gebeuren. Door de juiste vragen op de juiste manier te stellen verzamel je betrouwbare stuurinformatie. In samenwerking met universiteiten en het bedrijfsleven ontwikkelden wij een uitgebreide onderzoeksmethodiek voor het in kaart brengen van B2C klantloyaliteit. Wij ondersteunen van A tot Z bij de uitvoering van diverse onderzoeken, inclusief vergelijking met benchmarkcijfers en conclusies en aanbevelingen.
Strategisch Loyalty Plan
Bedrijven besteden vaak enorme budgetten aan promotie en werving. Loyaliteit blijft nog veel te vaak onderbelicht. Terwijl hier juist veel te winnen valt. Maar waar moet je beginnen? Wij helpen bedrijven bij het opstellen van een strategisch loyalty plan. We definiëren loyaliteit en stellen vast hoe dit bij jouw klanten tot stand komt. Vervolgens bepalen we met welke projecten en activiteiten je loyaliteit bij jouw klanten stimuleert. Middels een concrete en haalbare roadmap kun je hier de komende jaren stapsgewijs mee vooruit.
Privilege-
programma
Voordeelprogramma
Een voordeelprogramma beloont een klant voor het ‘klant zijn’. Hierdoor creëer je toegevoegde waarde en laat je zien dat je klanten een streepje voor geeft. Bijvoorbeeld met exclusieve voordelen, voorrang of voorrechten bij jouw eigen organisatie of bij geselecteerde partners. Je kunt middels een multi-layer structuur kiezen voor oplopende benefits. Daarmee stimuleer je ontwikkeling en behoud van waardevolle klanten. Het programma wordt op maat ontwikkeld zodat deze past bij de thematiek en doelstellingen van jouw organisatie.
Customer Journey Optimalisatie
Een klant doorloopt verschillende ontwikkelstadia na het aangaan van een klantrelatie. Binnen ieder stadium past een andere invulling van de customer journey om succesvol te bouwen aan klantloyaliteit. Zo wil je nieuwe klanten zich thuis laten voelen en trouwe klanten bijvoorbeeld inspireren tot meer. En klanten die twijfelen of zelfs opzeggen wil je het liefst aan boord houden of in de toekomst vragen om weer terug te komen. Wij helpen bedrijven om onderdelen van de customer journey stapsgewijs te optimaliseren.