Succesvol bouwen
aan B2C klantloyaliteit
Succesvol bouwen aan B2C klant-loyaliteit
Veel organisaties weten hoe ze nieuwe klanten moeten werven. Maar klanten behouden en hun waarde vergoten? Dat blijkt vaak een stuk lastiger. Kortingen en promoties zorgen voor een tijdelijke piek in verkopen, maar versterken nauwelijks de binding op lange termijn. In markten waar keuzevrijheid en prijsconcurrentie groot zijn, is echte klantloyaliteit dé sleutel tot duurzame groei. Bedrijven die investeren in een sterke relatie met hun klanten, profiteren van hogere retentie, stijgende Customer Lifetime Value en een sterkere NPS.
Dunck werkt al meer dan 20 jaar voor uiteenlopende merken. Van organisaties met abonnementsmodellen tot transactionele relaties. Ook op zoek naar loyale klanten? Lees dan snel bij welke uitdagingen wij kunnen helpen.

Benieuwd waarmee we je kunnen helpen?
Verbeteren churn en retentie
De keuzevrijheid voor consumenten is enorm, waardoor klanten moeiteloos overstappen naar een concurrent. Een sterke merkvoorkeur en emotionele binding zijn essentieel om switchgedrag en churn te verminderen. Klanten blijven niet alleen voor de prijs, maar vooral voor de waarde die een merk hen biedt. Door loyaliteit strategisch in te zetten, kun je klanten een reden geven om steeds opnieuw voor jouw merk te kiezen.
Verhogen Customer Lifetime Value (CLV)
Veel bedrijven richten zich vooral op het binnenhalen van nieuwe klanten, terwijl er vaak nog veel potentie ligt bij bestaande klanten. Met een goede loyaliteitsaanpak motiveer je bestaande klanten om gewenst up-sell en cross-sell gedrag te vertonen. Hiermee creeër én benut je groeipotentie binnen je klantenbase.
Verkrijgen van diepgaand klantinzicht
Om effectief op de behoeften van je klanten in te spelen, is het cruciaal om te weten wie ze zijn, hoe ze zich gedragen en wat hen motiveert. Zonder klantinzicht is marketing vaak een schot in het duister. Het verkrijgen van inzicht in de directe impact van je campagnes is echter niet eenvoudig. Onze loyaliteitsoplossingen maken (loyaal) klantgedrag meetbaar en vormen een goede motivatie voor klanten om meer over zichzelf te delen.
Versterken van de merkpositie
In markten waar producten, prijzen en services steeds meer op elkaar lijken, wordt het steeds uitdagender om jezelf te onderscheiden. Steeds meer organisaties gaan op zoek naar nieuwe manieren om klanten extra waarde te bieden. Een loyaliteitsprogramma vergroot je totale merkpropositie, en kan voor klanten de doorslag geven in de keuze voor jouw organisatie.
Verhogen tevredenheid bestaande klanten
Veel bedrijven leggen de focus op nieuwe klanten met aantrekkelijke welkomstaanbiedingen, en zien de relatie met bestaande klanten vaak over het hoofd. Zonde, want zonder de juiste aandacht brokkelt de relatie met deze klanten langzaam af. Door klanten op een passende manier te waarderen en te belonen voorkom je vervreemding, en bouw je actief aan een loyaal klantenbestand.
Creëren en herkennen van ambassadeurs
Van je meest loyale klanten moet je het hebben. Je ambassadeurs kosten namelijk minder, en voegen op verschillende manieren iets extra’s toe aan je organisatie. Deze groep wil je daarom het liefst zo groot mogelijk maken, en mogelijkheden geven om hun loyaliteit om te zetten in waarde voor je organisatie. Met slimme loyalty oplossingen helpen we je om je groep met meest loyale klanten uit te breiden én gebruik te maken van hun engagement rate te verhogen.
Wil jij ook meetbare groei in klantloyaliteit?
Download dan nu de 10 tips van onze Loyalty Experts om te starten met Loyalty Marketing.
Met welke loyalty oplossingen bouwen wij aan klantloyaliteit?
Loyalty onderzoek
Onderzoek geeft inzicht in wat er speelt en wat er moet gebeuren. Door de juiste vragen op de juiste manier te stellen verzamel je betrouwbare stuurinformatie. In samenwerking met universiteiten en het bedrijfsleven ontwikkelden wij een uitgebreide onderzoeksmethodiek voor het in kaart brengen van klantloyaliteit. Wij ondersteunen van A tot Z bij de uitvoering van diverse onderzoeken, inclusief vergelijking met benchmarkcijfers en conclusies en aanbevelingen.
Analyse & Dashboarding
Je wil graag real-time inzichten in de loyaliteit van jouw klanten. Hoe ontwikkelt klantverloop, klantwaarde, klantbetrokkenheid en klantattitude zich over tijd? Maar ook als je investeert in een loyaliteitsprogramma en/of loyaliteitscampagnes is het belangrijk om te weten hoe effectief deze zijn én blijven. Dit inzicht helpt je om je programma’s en campagnes gericht te optimaliseren. Met een Loyalty Dashboard maken wij dit inzichtelijk voor jouw organisatie, zodat je altijd up-to-date bent en snel kunt inspelen op veranderingen.
Strategisch Loyalty
Marketing Plan
Bedrijven besteden vaak enorme budgetten aan promotie en werving. Loyaliteit blijft nog veel te vaak onderbelicht. Terwijl hier juist veel te winnen valt. Maar waar moet je beginnen? Wij helpen bedrijven bij het opstellen van een strategisch loyalty plan. We definiëren loyaliteit en stellen vast hoe dit bij jouw klanten tot stand komt. Vervolgens bepalen we met welke projecten en activiteiten je loyaliteit bij jouw klanten stimuleert. Middels een concrete en haalbare roadmap kun je hier de komende jaren stapsgewijs mee vooruit.
Customer Journey Optimalisatie
Een klant doorloopt verschillende ontwikkelstadia na het aangaan van een klantrelatie. Binnen ieder stadium past een andere invulling van de customer journey om succesvol te bouwen aan klantloyaliteit. Zo wil je nieuwe klanten zich thuis laten voelen en trouwe klanten bijvoorbeeld inspireren tot meer. En klanten die twijfelen of zelfs opzeggen wil je het liefst aan boord houden of in de toekomst vragen om weer terug te komen. Wij helpen bedrijven om onderdelen van de customer journey stapsgewijs te optimaliseren.
Voordeelprogramma
Voordeel programma
Een voordeelprogramma beloont een klant voor het ‘klant zijn’. Hierdoor creëer je toegevoegde waarde en laat je zien dat je klanten een streepje voor geeft. Bijvoorbeeld met exclusieve voordelen, voorrang of voorrechten bij jouw eigen organisatie of bij geselecteerde partners. Je kunt middels een multi-layer structuur kiezen voor oplopende benefits. Daarmee stimuleer je ontwikkeling en behoud van waardevolle klanten. Het programma wordt op maat ontwikkeld zodat deze past bij de thematiek en doelstellingen van jouw organisatie.
Spaarprogramma
Spaar programma
Een spaarprogramma stimuleert gewenste gedragingen van een klant. Deze gedragingen worden beloond middels virtuele punten. Hiermee bouwt de spaarder een saldo op welke uiteindelijk voldoende is om te verzilveren voor een passende incentive. Een spaarprogramma is ook heel geschikt om klantdata te verzamelen en verrijken. Aan de hand van jouw businesscontext richten we het programma op maat in. Zo stimuleer je de gedragingen die voor jou belangrijk zijn en sluiten de communicatie en incentives aan bij de relatie die jij met jouw klanten hebt.
O.a. deze organisaties gingen je voor









