Het verschil maken met een loyaliteitsprogramma

Het verschil maken
met een loyaliteits-programma

Een loyaliteitsprogramma is een krachtig instrument voor het stimuleren van klantloyaliteit. Binnen onze programma’s wordt gewenst gedrag gestimuleerd en beloond. Dit geeft klanten een extra reden om herhaaldelijk voor jouw merk of organisatie te kiezen. Bovendien biedt het mogelijkheden om de merkbeleving te versterken, klantinzicht te verzamelen en gericht met klanten te communiceren. Dit resulteert in hogere klantwaarde, trouwe klanten en klanttevredenheid.

Drie krachtige verschijningsvormen voor B2B en B2C:

  • Spaarprogramma
  • Voordeelprogramma
  • Privilegeprogramma
Loyalty Program

Hoe ontwikkelen we samen een effectief loyaliteitsprogramma?

Concept

Ieder succesvol loyaliteitsprogramma start met een goed doordacht concept. Het programma moet namelijk passen bij de businesscontext van de organisatie. We ontwikkelen geen dertien in een dozijn, maar een maatwerk programma dat écht het verschil maakt. Aan de hand van onze methodiek concretiseren we alle succesbepalende onderdelen. Met onze opgebouwde kennis en ervaring behoeden we je voor valkuilen en leggen we best-practices aan je voor.

Creatie

Het concept vormt de briefing voor de creatie. Door de creatie komt het concept tot leven. We ontwikkelen het design en produceren creatieve content en alle noodzakelijke copy. Waar gewenst werken we hierbij samen met vaste partners van jou als opdrachtgever. Ook zorgen we voor de samenstelling van het benefit-assortiment en maken we afspraken met leveranciers. Onze projectmanagers organiseren alles wat nodig is.

Implementatie

Onze technische specialisten zorgen voor de implementatie van het programma. Hierbij configureren we ons loyalty platform en maken we koppelingen tussen systemen. We zorgen ervoor dat je het beste haalt uit de technologieën die wij en onze partners aanbieden. Daarnaast richten we dashboards en een servicedesk in. Pas na zorgvuldig testen, door ons team en eventueel jouw klanten, lanceren we het programma. Ready for take-off!

Platform

Ons loyalty platform is de motor voor vele loyaliteitsprogramma’s. Het is speciaal ontwikkeld voor de ondersteuning van uiteenlopende programma’s. Het platform is daarom modulair opgebouwd. Zo zijn er diverse modules om klantinzicht te verzamelen en om klantgedrag te stimuleren en belonen. Het heeft alles in zich om het meeste uit jouw klanten te halen.

Support

Als je een loyaliteitsprogramma inzet, dan wil je dat dit het gewenste loyaliteitseffect oplevert. Daarom ondersteunen we jou in de praktijk. We zorgen dat datastromen soepel en veilig verlopen, dat we steeds weer nieuwe effectieve campagnes versturen en dat we vragen van deelnemers tijdig beantwoorden. Daarnaast monitoren we de voortgang en optimaliseren we waar nodig. Zo bouwen we samen doorlopend aan het verbeteren van klantloyaliteit.

Fulfilment

De juiste benefits vormen een trigger voor gedragsverandering. Wij ontzorgen bij de samenstelling van een aansprekend assortiment, de inkoop en het fulfilment. Ons uitgangspunt is dat de benefits moeten passen bij het programma. We zorgen voor relevante cadeaus, belevenissen en voordelen bij derden. Push je liever eigen producten of services? Ook dit kan onderdeel zijn van het assortiment.

Aan de slag met een loyaliteitsprogramma?

De wereld van loyalty marketing kent vele mogelijkheden. Wil je weten welk loyaliteitsprogramma bij jouw merk of organisatie past? Wij inspireren je graag en helpen om de juiste afwegingen te maken. Onze specialisten staan voor je klaar.

Meer lezen over loyaliteitsprogramma’s?