Het Liliane Fonds is een goed doel dat ontwikkelingshulp mogelijk maakt voor kinderen met een handicap in de armste regio’s van de wereld. Vooral dankzij de steun van particuliere donateurs kan het Liliane Fonds echt iets betekenen in het leven van deze kinderen.
Uit een loyaliteitsonderzoek onder donateurs is gebleken dat nieuwe donateurs zich nog nauwelijks rationeel en emotioneel verbonden voelen met Liliane Fonds. Dit brengt een hoog risico op uitstroom met zich mee. Daarnaast is ontwikkelingshulp vaak complexe materie waardoor de reguliere donateurscommunicatie niet één-op-één aansluit bij de belevingswereld van nieuwe donateurs.
De uitdaging was om een welkomstprogramma te realiseren waarmee we middels een treffend opgebouwd verhaal rondom Liliane Fonds de rationele en emotionele verbondenheid bij nieuwe donateurs weten te stimuleren om zodoende het risico op uitstroom te beperken.
Een welkomstprogramma is een uitstekend instrument om stapsgewijs een relatie op te bouwen met nieuwe donateurs. Voor het ontwikkelen én realiseren van succesvolle welkomstprogramma’s heeft Dunck haar eigen methodiek ontwikkeld. Deze is ook bij Liliane Fonds toegepast.
Concept
Op basis van inzichten vanuit de data, doelgroep en organisatie zijn de centrale thematiek en onderwerpen voor het welkomstprogramma bepaald. Daardoor weten we de juiste snaar te raken bij de doelgroep. Vervolgens hebben we een advies uitgebracht over de inzet en invulling van een reeks aansprekende campagnes voor de eerste 12 maanden van het donateurschap.
Creatie & implementatie
De inhoudelijke content voor de campagnes is door specialisten van het Liliane Fonds gecreëerd. Daarna heeft Dunck het Liliane Fonds zo veel mogelijk ontzorgt door een emailtemplate te ontwikkelen, alle individuele campagnes in te richten, de flows in te stellen en de data-uitwisseling tot stand te brengen.
Het resultaat is een aansprekend welkomstprogramma voor de eerste 12 maanden van het donateurschap. Deze draait vanuit het campagnemanagementsysteem van Dunck. Dagelijks worden er geautomatiseerde campagnes verzonden naar duizenden donateurs.
© Copyright – Dunck B.V.
Ben jij geïnteresseerd in:
Meld je aan voor de Dunck Loyalty Nieuwsbrief voor de charitatieve markt!
Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.