Liliane Fonds

Welkomstprogramma voor donateurs

Welkomstprogramma voor donateurs

Het Liliane Fonds is een goed doel dat ontwikkelingshulp mogelijk maakt voor kinderen met een handicap in de armste regio’s van de wereld. Vooral dankzij de steun van particuliere donateurs kan het Liliane Fonds echt iets betekenen in het leven van deze kinderen.

De uitdaging

Uit een loyaliteitsonderzoek onder donateurs is gebleken dat nieuwe donateurs zich nog nauwelijks rationeel en emotioneel verbonden voelen met Liliane Fonds. Dit brengt een hoog risico op uitstroom met zich mee. Daarnaast is ontwikkelingshulp vaak complexe materie waardoor de reguliere donateurscommunicatie niet één-op-één aansluit bij de belevingswereld van nieuwe donateurs.

De uitdaging was om een welkomstprogramma te realiseren waarmee we middels een treffend opgebouwd verhaal rondom Liliane Fonds de rationele en emotionele verbondenheid bij nieuwe donateurs weten te stimuleren om zodoende het risico op uitstroom te beperken.

Onze aanpak

Een welkomstprogramma is een uitstekend instrument om stapsgewijs een relatie op te bouwen met nieuwe donateurs. Voor het ontwikkelen én realiseren van succesvolle welkomstprogramma’s heeft Dunck haar eigen methodiek ontwikkeld. Deze is ook bij Liliane Fonds toegepast.

Concept
Op basis van inzichten vanuit de data, doelgroep en organisatie zijn de centrale thematiek en onderwerpen voor het welkomstprogramma bepaald. Daardoor weten we de juiste snaar te raken bij de doelgroep. Vervolgens hebben we een advies uitgebracht over de inzet en invulling van een reeks aansprekende campagnes voor de eerste 12 maanden van het donateurschap.

Creatie & implementatie
De inhoudelijke content voor de campagnes is door specialisten van het Liliane Fonds gecreëerd. Daarna heeft Dunck het Liliane Fonds zo veel mogelijk ontzorgt door een emailtemplate te ontwikkelen, alle individuele campagnes in te richten, de flows in te stellen en de data-uitwisseling tot stand te brengen.

Wil jij strategisch werken aan Loyalty Marketing?

Het resultaat

Het resultaat is een aansprekend welkomstprogramma voor de eerste 12 maanden van het donateurschap. Deze draait vanuit het campagnemanagementsysteem van Dunck. Dagelijks worden er geautomatiseerde campagnes verzonden naar duizenden donateurs.

Meer succesverhalen

Aidsfonds

Dunck heeft voor Aids Fonds en STOP AIDS NOW! een merkenonderzoek uitgevoerd onder donateurs van beide organisaties, als input voor de nieuwe merkenpositionering.

Lees meer »

Hartstichting

Dunck heeft voor de Hartstichting onderzoek uitgevoerd om inzicht te verkrijgen in hoe zij toekomstige opzeggers kunnen voorkomen, en verloren klanten kunnen terugwinnen.

Lees meer »

KWF kankerbestrijding

Dunck heeft voor KWF kankerbestrijding een welkomstprogramma ontwikkeld, waarmee KWF zowel het behoud als het bindingsgevoel onder haar nieuwe donateurs kan stimuleren.

Lees meer »
Dunck heeft voor het Liliane Fonds een welkomstprogramma gerealiseerd, waarmee de rationele en emotionele verbondenheid bij nieuwe donateurs gestimuleerd wordt.

Neem direct contact op

Wij helpen je graag verder met jouw loyaliteitsvraagstuk! Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.