Stuur gericht op klantloyaliteit met een loyalty dashboard 

Met ons loyalty dashboard krijg je diepgaand inzicht in de loyaliteit van jouw klanten en de effectiviteit van je loyaliteitsprogramma’s en -campagnes. Met geavanceerde analyses en aansprekende visualisaties kun je fact-based sturen op relevante loyalty KPI’s. Jij bepaalt welke informatie voor jou van belang is. Of het nu gaat om het verminderen van uitstroom, het verhogen van klantwaarde, klantbetrokkenheid of klanttevredenheid of het optimaliseren van loyaliteitsprogramma’s en -campagnes. De mogelijkheden zijn oneindig! 

Loyalty dashboard

Via ons loyalty dashboard zijn uiteenlopende metrics te monitoren:

Klantverloop

Voor organisaties met veel structurele klantrelaties, zoals verenigingen (met leden), goede doelen (met structurele donateurs), mobiele providers en uitgeverijen (met abonnees), is inzicht in klantverloop, oftewel churn, essentieel. Het loyalty dashboard brengt kritieke churnmomenten en belangrijke churnfactoren in kaart op basis waarvan hoogrisicogroepen kunnen worden geïdentificeerd en kunnen worden benaderd middels een passende behoudscampagne. 

Klantwaarde

Klantwaarde is een belangrijke graadmeter voor loyaliteit en betrokkenheid structurele en incidentele klantrelaties. Het loyalty dashboard brengt voor organisaties met structurele klantrelaties de Customer Lifetime Value (CLV) in kaart, zodat je weet hoeveel klanten over hun gehele klantperiode opleveren en hoeveel je mag investeren in klantwerving en klantbehoud. Voor organisaties met incidentele klantrelaties brengt het dashboard o.b.v. de RFM-analyse verschillende risico- en/of potentiegroepen in kaart. 

Klantbetrokkenheid

Zeker voor organisaties met een divers relatiebestand en een divers productaanbod, is engagement (oftewel gedragsbetrokkenheid in brede zin) een belangrijke KPI welke middels het loyalty dashboard structureel in kaart wordt gebracht. Het laat niet alleen zien hoe betrokken relaties zijn op financieel vlak, maar ook op niet-financieel vlak. Daarmee gaat het dan ook niet alleen over klanten, maar over álle relaties die de organisatie heeft. Zo breed wordt maar zelden naar een relatiebestand gekeken. Zonde, want buiten het klantenbestand om ligt er vaak nog veel groeipotentie.

Klantattitude

Of je nu structurele of incidentele klantrelaties hebt, ook klantattitude is een essentieel onderdeel binnen het loyalty dashboard. Vooral omdat klantattitude de bron vormt voor uiteindelijke klantgedrag en daarmee zelfs klantgedrag kan voorspellen. Het loyalty dashboard laat zien in hoeverre klanten van plan zijn om klant te blijven, in hoeverre ze overtuigd zijn van de (producten en diensten van de) organisatie en in hoeverre ze zich emotioneel verbonden voelen met de organisatie. 

Impact van loyalty journeys en campagnes  

Als marketeer of fondsenwerver zet je verschillende loyalty journeys en campagnes in om de relatie met je klanten, leden, donateurs of abonnees te verstevigen. Maar in hoeverre draagt een welkomstjourney of waarderingscampagne bij aan een lagere uitstroom of een hogere tevredenheid? Met ons loyalty dashboard kun je zowel meten hoe jouw journeys en campagnes op zichzelf presteren, als ontdekken welke impact ze hebben op de algehele klantloyaliteit en -betrokkenheid. Deze waardevolle inzichten stellen je in staat om voortdurend te optimaliseren, waardoor je het maximale uit jouw journeys en campagnes kunt halen. 

Impact van loyaliteits-
programma
’s 

Met een loyaliteitsprogramma, zoals een voordeel- of spaarprogramma, zet je je klanten in het zonnetje. En een goed loyaliteitsprogramma verdient een gedegen evaluatie. Het loyalty dashboard laat het deelname-, spaar- en verzilvergedrag van deelnemers zien, waardoor je grip houdt op mogelijke kansen en uitdagingen. Door de belangrijkste verbeteringen bloot te leggen middels het dashboard, kun je je loyaliteitsprogramma steeds verder optimaliseren. En daarmee een programma bieden dat écht het verschil maakt voor je klanten en diens loyaliteit

Wil je meer weten over ons loyalty dashboard?

Ontdek meer over de mogelijkheden van het loyalty dashboard in onze blog!

Enkele organisaties die wij helpen bij hun loyaliteitsstrategie

B2C
Loyalty Campaign
Waarderingscampagne met cadeaushop
Ontdek hoe het snelgroeiende uitzendbureau Raaak personeel met Duncks strategische aanpak het personeelsverloop verminderde en de tevredenheid onder zowel medewerkers als uitzendkrachten verhoogde. Klik hier voor het volledige verhaal!
B2C
Loyalty Insights
Interactief Loyalty Dashboard
Lees hier over Audax Publishing, het mediabedrijf achter de titels zoals Vriendin, Weekend en Girlz. Ontdek hoe Dunck met een uitgebreide set Loyalty KPI's en een doordacht interactief dashboard de betrokkenheid heeft verbeterd.
Charity
Loyalty Insights
Loyaliteitsonderzoek onder supporters
Wil je weten hoe Greenpeace zorgt voor meer betrokkenheid en binding van klanten? Dunck laat de inzichten uit het loyaliteitsonderzoek onder financiële en niet-financiële supporters zien. “Ben jij al klaar voor een groenere toekomst?" Lees snel verder!

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.