Behoud je klanten met een voordeelprogramma
Behoud je klanten met een voordeelprogramma
Wij begrijpen als geen ander hoe belangrijk het is om klanten te behouden. Met een voordeelprogramma vergroot je de waarde en aantrekkelijkheid van jouw totale aanbod voor klanten. Met de juiste mix van voordelen beloon je klanten voor hun loyaliteit en stimuleer je tegelijkertijd hun betrokkenheid. Het inzetten van een voordeelprogramma is hiermee een win-win voor zowel jouw klanten als organisatie.
Zorg voor de juiste
mix aan voordelen
Kortingen
De meeste voordeelprogramma’s bevatten kortingen. Het uitgangspunt bij een korting is dat een klant minder hoeft te betalen of meer krijgt voor hetzelfde geld. Het kan gaan om kortingen op je eigen aanbod of om kortingen bij derden. In beide gevallen geldt: hoe exclusiever en royaler het aanbod, hoe krachtiger de werking.
Voorrang
Om een voordeelprogramma aantrekkelijker te maken, valt het aanbod uit te breiden met voorrang. Hierbij geef je jouw klanten een nadrukkelijk streepje voor. Bijvoorbeeld door hen als eerste op de hoogte te brengen van productlanceringen of als eerste toegang te geven tot evenementen en promoties.
Voorrecht
Wil je nog meer variatie aanbrengen in de mix aan voordelen? Dan is het toevoegen van voorrecht een interessante overweging. Hierbij geef je, eventueel een selecte groep, klanten een speciale behandeling. Bijvoorbeeld middels persoonlijke assistentie, exclusieve toegang, de beste plaatsen of limited editions.
Winacties
Wil je de betrokkenheid bij je voordeelprogramma verder vergroten? Dan zijn tijdelijke en afwisselende winacties een goede aanvulling. Afwisseling van voordelen zorgt bovendien voor een relevant haakje om met klanten te communiceren. Voor low interest producten is dit soms zelfs een hele fijne bijkomstigheid.
Cadeaus
In tegenstelling tot een korting is een cadeau volledig gratis. Klanten zijn hier vaak dol op. Maar heb je een groot klantenbestand, dan is dit wellicht niet voor iedereen haalbaar. Door met op=op acties, gratis trial periodes en/of gesponsorde cadeaus van derden te werken ontstaan soms nieuwe mogelijkheden.
Multi-layer
Zijn de verschillen tussen jouw klanten groot? Dan biedt een multi-layer insteek de oplossing. Hoe ‘loyaler’ de klant, hoe verder de voordelen oplopen. Denk hierbij aan het bereiken van de klassieke brons-zilver-goud status naarmate je langer klant bent en/of meer waarde vertegenwoordigt. Ga voor een creatieve invulling die past bij jouw merkidentiteit.
Wil jij ook een voordeelprogramma?
Download dan de ultieme gids voor het opzetten van een effectief loyaliteitsprogramma!
Wij ontzorgen
van A tot Z
Strategie & concept
Ieder succesvol loyaliteitsprogramma begint vanuit een strategie en concept. Wij helpen je bij het maken van de juiste ontwerpkeuzes. Een loyaliteitsprogramma’s is een integraal onderdeel van de merkbeleving. Wij zorgen voor een onderscheidend programma dat naadloos aansluit bij de businesscontext van jouw organisatie.
Deal sourcing & fulfilment
In een voordeelprogramma zorgen de voordelen voor de aantrekkingskracht van het programma. Goede voordelen zijn daarom essentieel. Maar waar vind je die? Wij ontzorgen bij de sourcing van deals en leggen de beste voordelen uit de markt aan je voor. Jij kiest het voordeel, wij regelen de rest: van contract tot fulfilment.
Content & communicatie
Zonder bekendheid geen gebruik. Om betrokkenheid bij het programma te stimuleren zorgen we voor aansprekende content. Zowel content die gaat over het programma als over de voordelen. Waar nodig en gewenst richten we voor verschillende kanalen de communicatie in.
Service & contact center
Voor een optimale beleving is een contactcenter onmisbaar. Hier worden vragen van deelnemers tijdig en adequaat afgehandeld. Voor ieder kanaal hebben we mogelijkheden. Afhankelijk van jouw voorkeuren zijn wij per kanaal eerste- of tweedelijns. Ook voor internationale hulpvragen kun je bij onze agents terecht.
Dashboard & rapportage
Onze dashboards geven inzicht in de resultaten van het programma. Hiermee kun je het gedrag van jouw klanten nauwkeurig volgen. Van het aantal deelnemers tot het gebruik van voordelen tot aan de interactie op bepaalde touchpoints. Hiermee ligt klantinzicht aan de basis van marketingbeslissingen.
Loyalty Platform
Het bouwen aan klantloyaliteit gaat anno 2024 hand in hand met techniek. Als loyalty specialist weten wij als geen ander wat jij als marketeer nodig hebt. Daarom investeren we doorlopend in het optimaliseren en uitbreiden van ons eigen loyalty platform. Op deze manier maken we geavanceerde technologie voor iedereen toegankelijk.