Zet de juiste koers uit met een loyalty strategie

Behoud je klanten met een voordeelprogramma

Wij begrijpen als geen ander hoe belangrijk het is om klanten te behouden. Met een voordeelprogramma vergroot je de waarde en aantrekkelijkheid van jouw totale aanbod voor klanten. Met de juiste mix van voordelen beloon je klanten voor hun loyaliteit en stimuleer je tegelijkertijd hun betrokkenheid. Het inzetten van een voordeelprogramma is hiermee een win-win voor zowel jouw klanten als organisatie. 

Klantloyaliteit strategie

Kies de juiste mix aan voordelen

1. Kortingen

De meeste voordeelprogramma’s bevatten kortingen. Het uitgangspunt bij een korting is dat een klant minder hoeft te betalen of meer krijgt voor hetzelfde geld. Het kan gaan om kortingen op je eigen aanbod of om kortingen bij derden. In beide gevallen geldt: hoe exclusiever en royaler het aanbod, hoe krachtiger de werking. 

2. Voorrang 

Om een voordeelprogramma aantrekkelijker te maken, valt het aanbod uit te breiden met voorrang. Hierbij geef je jouw klanten een nadrukkelijk streepje voor. Bijvoorbeeld door hen als eerste op de hoogte te brengen van productlanceringen of als eerste toegang te geven tot evenementen en promoties. 

3. Voorrecht

Wil je nog meer variatie aanbrengen in de mix aan voordelen? Dan is het toevoegen van voorrecht een interessante overweging. Hierbij geef je, eventueel een selecte groep, klanten een speciale behandeling. Bijvoorbeeld middels persoonlijke assistentie, exclusieve toegang, de beste plaatsen of limited editions. 

4. Winacties

Wil je de betrokkenheid bij je voordeelprogramma verder vergroten? Dan zijn tijdelijke en afwisselende winacties een goede aanvulling. Afwisseling van voordelen zorgt bovendien voor een relevant haakje om met klanten te communiceren. Voor low interest producten is dit soms zelfs een hele fijne bijkomstigheid. 

5. Cadeaus

In tegenstelling tot een korting is een cadeau volledig gratis. Klanten zijn hier vaak dol op. Maar heb je een groot klantenbestand, dan is dit wellicht niet voor iedereen haalbaar. Door met op=op acties, gratis trial periodes en/of gesponsorde cadeaus van derden te werken ontstaan soms nieuwe mogelijkheden. 

6. Multi-layer

Zijn de verschillen tussen jouw klanten groot? Dan biedt een multi-layer insteek de oplossing. Hoe ‘loyaler’ de klant, hoe verder de voordelen oplopen. Denk hierbij aan het bereiken van de klassieke brons-zilver-goud status naarmate je langer klant bent en/of meer waarde vertegenwoordigt. Ga voor een creatieve invulling die past bij jouw merkidentiteit.  

 

Wil jij ook een voordeelprogramma?

Download dan de ultieme gids voor  het opzetten van een effectief loyaliteitsprogramma!

Enkele organisaties die wij helpen bij hun loyaliteitsstrategie

B2B
Loyalty Program
Loyaliteitsprogramma voor bloemisten
Voor bloemenexporteur Hoek Flowers heeft Dunck een tweeledig loyaliteitsprogramma ontwikkeld om klantbeleving naar een hoger niveau te tillen.
Verenigingen
Loyalty Program
Voordeelprogramma voor leden
Dunck heeft voor Vakbond FNV het programma Ledenvoordeel FNV ontwikkeld en is verantwoordelijk voor de uitvoering en doorontwikkeling van het programma.
B2B
Loyalty Program
Privilegeprogramma voor agrariërs
Voor MS Schippers ontwikkelde Dunck een multilayer loyaliteitsprogramma dat voor een efficiëntere bedrijfsvoering zorgt en bewezen bijdraagt aan de groeidoelstellingen.

Download nu!

De ultieme gids voor het opzetten van een effectief loyaliteitsprogramma

  • Maak een strategisch en toekomstgericht loyaliteitsprogramma 
  • Acht hoofdstukken vol met handige tips en voorbeelden
  • Stapsgewijze instructie voor jouw doelgroepsanalyse en nog veel meer!

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.