Raaak personeel

Tevredenheidsonderzoek

Tevredenheidsonderzoek

Raaak Personeel is een Nederlands uitzendbureau dat actief is in Zuid-Holland en Noord-Brabant en is de laatste jaren in rap tempo gegroeid. Van 1 vestiging in 2009 naar 9 vestigingen precies 10 jaar later. Naast uitzending en werving en selectie, biedt Raaak ook detachering en opleidingstrajecten en loopbaanadvies aan.

De uitdaging

Raaak wilde graag meer inzicht in hoe haar uitzendkrachten de verschillende aspecten binnen de huidige dienstverlening beoordeelden. Hieronder vallen de sollicitatieprocedure, de begeleiding bij de start van het dienstverband, de begeleiding gedurende het dienstverband en de begeleiding na afloop. Naast de uitzendkrachten, was Raaak ook benieuwd naar hoe hun klanten (werkgevers) de huidige dienstverlening beoordeelden. In dit kader heeft Raaak Dunck gevraagd om een onderzoek uit te voeren waardoor inzicht verkregen wordt in de tevredenheid en de wensen en behoeften van zowel klanten als uitzendkrachten van Raaak. Dit inzicht was belangrijk om de diensten verder te kunnen verbetere

Onze aanpak

Dunck heeft een tevredenheidsonderzoek uitgevoerd waarbij o.a. de tevredenheid en de wensen en behoeften van klanten en uitzendkrachten zijn getoetst. Om iedere fase binnen de dienstverlening te beoordelen, hebben onder uitzendkrachten vier verschillende metingen plaatsgevonden. Eén meting vlak na het sollicitatieproces, één meting vlak na de start van het dienstverband, één meting tijdens het dienstverband en één meting vlak na afloop van het dienstverband. In iedere meting zijn een aantal vaste KPI’s gemeten om op die manier de ontwikkeling in tevredenheid te kunnen monitoren. Ook zijn een aantal variabele KPI’s gemeten die specifiek van toepassing zijn op de desbetreffende fase voor meer diepgang. Klanten en uitzendkrachten zijn per e-mail uitgenodigd om deel te nemen aan een korte, online vragenlijst.

Zodra er voldoende respons verzameld was is Dunck gestart met de analyses en de rapportage. In de rapportage zijn de resultaten uit de verschillende fases onderling met elkaar vergeleken, maar ook tussen beide relatiegroepen. Tevens is er een onderzoek onder eigen medewerkers van Raaak uitgevoerd om na te gaan in hoeverre zij juist wisten in te schatten hoe klanten en uitzendkrachten de huidige dienstverlening beoordeelden. Op deze manier is een zogeheten gap-analyse gemaakt. De uitkomsten uit de verschillende onderzoeken zijn door vertaald naar concrete conclusies en aanbevelingen en in een afrondende sessie aan het gehele team gepresenteerd.

Wil jij weten hoe loyaal jouw relaties zich voelen?
Ontdek in ons whitepaper welke metrics je nodig hebt!

Het resultaat

Raaak heeft middels een overzichtelijke, aansprekende rapportage inzicht verkregen in de tevredenheid en de wensen en behoeften van klanten en uitzendkrachten en in hoeverre eigen medewerkers dit goed wisten in te schatten. Het is Raaak duidelijk geworden welke aspecten binnen de huidige dienstverlening verder aangescherpt dienen te worden om hun klanten en uitzendkrachten nog beter van dienst te kunnen zijn in de toekomst.

 

Andreas Bouman – Marketing- & Mediamanager, Raaak Personeel

“Dunck is een betrouwbare partner. De mensen leveren kwaliteit en hun inzichten helpen onze organisatie groeien. We weten nu beter hoe

onze klanten ons ervaren en wat we moeten doen om onze klanten nog beter te bedienen.”

 

Meer succesverhalen

Dunck heeft voor Raaak een onderzoek uitgevoerd, waardoor inzicht is verkregen in de tevredenheid en de wensen en behoeften van zowel klanten als uitzendkrachten van Raaak.
B2C

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events

Download nu!

Hoe loyaal voelen jouw klanten zich?

  • Krijg inzicht in de emotionele aspecten van loyaliteit
  • Verbind klanten op een dieper niveau met je organisatie
  • Haal meer uit je bestaande klantenbestand

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.