CSS Benchmark 2023 – Inschrijving geopend!
De benchmark is een initiatief van Dunck Loyalty en geeft inzicht in de loyaliteit van donateurs van Nederlandse goede doelen organisaties.
In veel organisaties bestaan aparte budgetten voor acquisitie en klantbehoud. Vaak zijn deze budgetten onevenredig scheef verdeeld, waarbij klantbehoud aan het kortste eind trekt. Maar is dat wel terecht? In dit blog dagen we jou uit om eens kritisch te kijken naar hoe jij jouw budgetten verdeelt.
De kosten om nieuwe klanten te werven worden in veel industrieën steeds hoger. Dit komt omdat de druk op de kanalen die we hiervoor gebruiken almaar toeneemt. We willen allemaal op dezelfde vooral digitale maar ook fysieke plekken aanwezig zijn.
Niet alleen de kosten voor traditionele kanalen worden hoger, de effectiviteit hiervan wordt ook nog eens veel minder. Dit zorgt voor een almaar lager wordende ROI. Als je doet wat je deed, krijg je in dit geval steeds minder van wat je kreeg.
Een bekend marketing adagium uit het begin van dit millennium luidt dat “het werven van 1 nieuwe klant gemiddeld 5 keer zo veel kost als het behouden van 1 bestaande klant”. Doordat wervingskosten de afgelopen jaren harder zijn gestegen dan de kosten voor klantbehoud, ligt deze verhouding tegenwoordig zelfs nog veel verder uit elkaar.
Je zult misschien denken dat hoge wervingskosten er nu eenmaal bij horen in het huidige tijdperk. Maar voordat je het weet geef je al snel meer uit om een nieuwe klant te werven dan dat je aan deze klant kunt verdienen.
Kortom, investeren in klantbehoud is belangrijker dan ooit.
Begrijp ons niet verkeerd, het werven van nieuwe klanten is voor iedere organisatie natuurlijk een belangrijk onderdeel. Je zult namelijk altijd instroom van nieuwe klanten nodig hebben zodat je omzet kan blijven groeien. Echter, als jouw organisatie lange termijn succes nastreeft, dan kan dit niet de primaire focus zijn.
Door je focus te verschuiven van werving naar behoud erken je dat jouw meest waardevolle klanten degenen zijn die blijven terugkomen. Onderzoek heeft aangetoond dat:
Kortom, bestaande klanten zijn veel waardevoller dan nieuwe klanten
Aan de slag met klantbehoud? Wij wijzen je graag in de juiste richting. Neem contact met ons op.
Aan de slag met klantbehoud? Wij wijzen je graag in de juiste richting. Neem contact met ons op.
Start direct met Loyalty Marketing
Hoe kunnen wij jou helpen met jouw loyaltyvraagstuk? Neem contact met ons op!
De benchmark is een initiatief van Dunck Loyalty en geeft inzicht in de loyaliteit van donateurs van Nederlandse goede doelen organisaties.
In dit blog zoomen we in op één van de drie assen van klantloyaliteit, namelijk: uitstroom, ook wel klantverloop of customer churn genoemd. Wat is churn precies en hoe meet je het?
Een duurzame relatie tussen een goed doel en een donateur is niet vanzelfsprekend. De meeste donateurs geven namelijk aan meerdere goede doelen, maar hoe bouw je dan aan loyaliteit?
© Copyright – Dunck B.V.
Wij helpen je graag verder met jouw loyaliteitsvraagstuk! Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook!
Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events
Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.