CSS Benchmark 2024 – Inschrijving geopend!
Ben jij als fondsenwerver benieuwd hoe loyaal en betrokken jouw donateurs zich voelen en hoe zich dat verhoudt ten opzichte van andere organisaties? Meld je dan nu aan voor de jaarlijkse CSS Benchmark!
Geweldig! Je hebt besloten om een loyaliteitsprogramma B2B te realiseren om de loyaliteit van jouw klanten te stimuleren. Een hogere klantwaarde en meer klantinzicht liggen in het verschiet. Maar wat moet je doen? Zelf aan de slag of het loyaliteitsprogramma uitbesteden aan een loyalty partner? In deze blog lichten we de verschillen toe zodat jij de beste keuze kunt maken.
Het zelf ontwikkelen van een loyaliteitsprogramma klinkt als een hele aantrekkelijke optie. Er is namelijk geen investering nodig in een externe partij en je kunt het programma volledig in eigen huis, met eigen mensen en in eigen techniek inrichten. En wie kent de businesscontext en klantbehoeftes nu het best?
Toch vraagt deze route over het algemeen een hogere investering in zowel tijd als geld. Het begint bij het samenstellen van een projectgroep die zich wegwijs maakt in de materie. Denk hierbij aan:
Tenzij je een hele afdeling met marketeers en developers tot je beschikking hebt die zich dedicated met het opzetten van een loyaliteitsprogramma bezig kan houden, zou alleen de voorbereiding al om een flinke (tijds)investering vragen.
Toch is ‘besparen op de kosten’ de nummer 1 reden waarom bedrijven zelf aan de slag gaan om een loyaliteitsprogramma te ontwikkelen. Wij zeggen niet dat dit onmogelijk is. Zeker indien het om een eenvoudig programma gaat kun je als organisatie zelf een heel eind komen. Het is hierbij wel belangrijk om in je overweging mee te nemen of dit programma jouw klanten echt in het hart zal gaan raken. Een niet aansprekend loyaliteitsprogramma zal op de lange termijn geen succes opleveren.
Het uitbesteden van een loyaliteitsprogramma B2B is op de lange (en vaak ook al op korte) termijn het meest voordelig. Zo kun je namelijk tijds- en kostenefficiënt gebruik maken van de kennis en tooling waar een partner jarenlang in heeft geïnvesteerd.
Daarnaast ondersteunt een team van specialisten je bij het maken van de juiste keuzes bij het ontwikkelen en realiseren van het programma. Zij wijzen je op de valkuilen en delen hun best practices. Zij weten of jouw eigen ideeën ook technisch en budgettair haalbaar zijn. Zij zorgen ervoor dat jij binnen een kort tijdsbestek een aansprekend loyaliteitsprogramma hebt staan.
Echter, er is geen twijfel over mogelijk dat jij jouw eigen klanten beter kent dan een externe partij. Jij begrijpt als geen ander wat jouw klanten motiveert en waarom zij bij jou terecht komen. Het is daarom belangrijk om een partner te selecteren die jouw businesscontext centraal stelt en het programma op maat kan aanpassen om effectief te zijn op jouw klanten.
Ook nadat het programma is gelanceerd kan een partner jou veel werk uit handen nemen. Denk bijvoorbeeld aan het afhandelen van deelnemersvragen, het ontwikkelen en versturen van stimulerende campagnes, inkoop en fulfilment van benefits. Wanneer je dit door een externe partij laat doen, dan kun jij je blijven concentreren op de core business van jouw organisatie.
Benieuwd hoe je voor jouw organisatie een geschikt loyaliteitsprogramma opzet? Download dan onze ultieme gids voor het opzetten van een effectief loyaliteitsprogramma.
Benieuwd hoe je voor jouw organisatie een geschikt loyaliteitsprogramma opzet? Download dan onze ultieme gids voor het opzetten van een effectief loyaliteitsprogramma.
Ben je benieuwd hoe je de juiste partner selecteert om de ontwikkeling en/of het beheer van jouw programma aan uit te besteden? Wij hebben een handige checklist opgesteld die jou helpt om de juiste vragen te stellen tijdens jouw zoektocht.
Ben je benieuwd naar voorbeelden van loyaliteitsprogramma’s die in samenwerking met een externe partij als Dunck zijn gerealiseerd? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij staan voor je klaar om je hier meer over te vertellen en te laten zien.
Start direct met Loyalty Marketing
Hoe kunnen wij jou helpen met jouw loyaltyvraagstuk? Neem contact met ons op!
Ben jij als fondsenwerver benieuwd hoe loyaal en betrokken jouw donateurs zich voelen en hoe zich dat verhoudt ten opzichte van andere organisaties? Meld je dan nu aan voor de jaarlijkse CSS Benchmark!
De Charity Support Score is dé loyaliteitsmetric, ontwikkeld door Dunck, om de donateursloyaliteit jaarlijks te kunnen meten en vergelijken onder verschillende organisaties. In deze blog lees je hoe jij zelf de CSS kunt inzetten!
De resultaten van de CSS Benchmark 2021 zijn bekend! In deze blog wordt uitgelegd waarom het meten van donateursloyaliteit cruciaal is en hoe de CSS hierbij helpt. Dus lees snel verder!
© Copyright – Dunck B.V.
Wij helpen je graag verder met jouw loyaliteitsvraagstuk! Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook!
Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook!
Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.