KWF kankerbestrijding

Welkomstprogramma voor donateurs

Welkomstprogramma voor donateurs

Met meer dan 1 miljoen particuliere donateurs is KWF het grootste goede doel van Nederland. Zoals voor velen bekend, spant KWF zich in om de ziekte kanker zo snel mogelijk te verslaan. Om dit doel te bereiken doet KWF aan fondsenwerving. Het behouden van donateurs is hierbij van essentieel belang.

De uitdaging

Particuliere donateurs hebben het grootste aandeel in de inkomsten van KWF. Op doorlopende basis stromen er vele nieuwe donateurs binnen. Dit zijn voornamelijk mensen die een structurele machtiging aangaan of een losse gift doen. Een groot gedeelte van deze nieuwe donateurs doet slechts één of enkele giften. De uitdaging was om een concept voor een welkomstprogramma te ontwikkelen waarmee KWF zowel het behoud als het bindingsgevoel onder haar nieuwe donateurs kon stimuleren.

Onze aanpak

Voor het ontwikkelen van succesvolle welkomstprogramma’s heeft Dunck haar eigen methodiek ontwikkeld. Deze is ook bij KWF toegepast. We zijn gestart met het verzamelen van inzichten vanuit de data, doelgroep en organisatie. Op basis hiervan zijn de centrale thematiek en onderwerpen voor het welkomstprogramma bepaald zodat we de juiste snaar bij nieuwe donateurs weten te raken. Vervolgens hebben we deze vertaald naar een reeks van aansprekende campagnes voor de eerste 18 maanden van het donateurschap. Hierbij hielden we rekening met diverse segmentaties.

Wil jij starten met Loyalty Marketing?
Download dan 10 tips van onze Loyalty Experts

Het resultaat

Ons eindresultaat is een concreet concept met een advies over de inzet en invulling van diverse aansprekende campagnes gedurende de eerste 18 maanden van een donateurschap. Op basis van onze uitwerkingen kon KWF de campagnes vervolgens zelf creëren en het welkomstprogramma inrichten. Intussen staan een aantal geweldige campagnes live. Zie hieronder enkele voorbeelden:

Meer succesverhalen

Dunck heeft voor KWF een welkomstprogramma ontwikkeld, bestaande uit advies over de inzet en invulling van diverse campagnes gedurende de eerste 18 maanden van het donateurschap.
Charity

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events

Download nu!

Hoe loyaal voelen jouw klanten zich?

  • Krijg inzicht in de emotionele aspecten van loyaliteit
  • Verbind klanten op een dieper niveau met je organisatie
  • Haal meer uit je bestaande klantenbestand

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.