Solar Nederland

Kortlopende spaar- & winactie

Kortlopende spaar- & winactie

Solar Nederland, onderdeel van de Solar Group, is een technische groothandel op het gebied van elektrotechniek, verwarming, sanitair en ventilatietechniek. In uiteenlopende branches leveren zij technische materialen aan kleine installateurs tot grote installatiebedrijven.

Logo Solar

De uitdaging

Solar Nederland vierde in 2019 haar 100-jarig jubileum. Zoals Solar Nederland betaamt, ging dit niet onopgemerkt voorbij. Gedurende het jaar zijn verschillende relatie-activiteiten georganiseerd.  Deze dienden zowel de omzet als NPS te stimuleren. Als klap op de vuurpijl stond een spectaculaire Winactie op het programma. Maar hoe organiseer je zoiets? Solar Nederland heeft Dunck gevraagd om te ondersteunen bij de ontwikkeling en realisatie.

Onze aanpak

Voor het ontwikkelen en realiseren van aansprekende loyaliteitsacties, zoals deze winactie van Solar Nederland, heeft Dunck haar eigen methodiek ontwikkeld. Binnen slechts acht weken is het programma volledig ontwikkeld en gelanceerd.

Het concept
Iedere succesvolle winactie begint met een goed doordacht concept. Om zo veel mogelijk te sturen op het vergroten van de omzet, is er gekozen voor een actiemechanisme gebaseerd op het sparen van punten.

Gedurende een periode van drie maanden, ontvingen klanten van Solar bij iedere besteding van € 500,- aan producten van jubileumpartners, één jubileumpunt. De jubileumpunten konden iedere maand op de actiewebsite ingezet worden op drie prijscategorieën: Goud (1 jubileumpunt), Platinum (5 jubileumpunten) en Diamant (10 jubileumpunten).

Het prijzenassortiment bestond deels uit prijzen uit het assortiment van Solar Nederland en deels uit prijzen die door Dunck zijn georganiseerd. Zo varieerden de prijzen van een Gedore dopsleutelset tot een Disneyland arrangement voor vier personen.

Iedere maand zijn er 310 prijzen verloot. Voor deelnemers die in de betreffende maand geen prijs hadden gewonnen, was er de zogeheten Happy Losing Experience. Zij ontvingen, als verrassing, een (kortings)voucher voor een gezellig uitje met hun team of gezin, zoals paintballen.

De creatie & implementatie
Direct na de conceptfase zijn we gestart met de creatie en implementatie. Solar heeft een reeds bestaande huisstijlgids voor het jubileumjaar aangeleverd, inclusief naam en logo voor de winactie. Onze vormgevers konden daardoor gelijk aan de slag met het vormgeven van de speciale actiewebsite en het e-mailtemplate.

Tegelijkertijd zijn onze loyalty managers gestart met het ontwikkelen van de content. Dit betreft o.a. de teksten en afbeeldingen voor op de website, e-mails en actieflyer. Van de allereerste aankondiging tot en met de terugblik na afloop, veel van de communicatie is door Dunck ontwikkeld en ingericht, inclusief een servicedesk.

Gedurende deze fase is ook het prijzenassortiment georganiseerd. Dunck heeft hiervoor leveranciers geselecteerd, onderhandeld voor scherpe inkoopcondities en de wijze van fulfilment voorbereid.

Tot slot is het programma tijdens deze fase technisch ingericht. Zo is o.a. de data-uitwisseling voor het uitwisselen van deelnemers- en puntenbestanden tot stand gebracht. Ook stelden we het algoritme in, op basis waarvan de maandelijkse winnaars en verliezers getrokken konden worden en zij daarna een campagne zouden ontvangen met daarin de juiste prijs of de Happy Losing Experience.

Dit punt hebben we binnen acht weken bereikt. Inclusief het volledig testen van alle onderdelen. Werkt alles? Dan is het tijd voor de lancering!

Het beheer
Na de lancering van de winactie ging de beheerfase van start. Gedurende drie maanden stond de actie live. In deze periode hebben we alles in het werk gesteld om er samen met Solar Nederland een onvergetelijke winactie van te maken. Wij hebben Solar Nederland hierbij o.a. ontzorgt met:

  • De deelnemerscommunicatie; denk hierbij aan activeringscampagne(s), puntenupdates, informeren van prijswinnaars en verliezers, terugblik etc.
  • De deelnemersuitwisseling inclusief puntenupdates
  • De maandelijkse prijstrekking
  • Het fulfilment van prijzen
  • Het afhandelen van vragen van deelnemers
  • De eindrapportage
Wil jij starten met Loyalty Marketing?
Download dan 10 tips van onze Loyalty Experts

Het resultaat

Solar Nederland heeft een prachtig jubileumjaar achter de rug. Relaties hebben gedurende het jaar op verschillende momenten extra aandacht gekregen. De omzet en NPS zijn hierbij continu gestimuleerd. De Solar Winactie heeft hier een mooie bijdrage aan geleverd, met een flink aantal deelnemers, veel verdiende jubileumpunten en tevreden klanten met spectaculaire prijzen.

Meer succesverhalen

In het kader van het 100-jarig jubileum van Solar, heeft Dunck een spectaculaire win-actie opgezet. Dit zorgde voor een boost van zowel de omzet als de klanttevredenheid.
B2B

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events

Download nu!

Vier handige stappen voor het opstellen van een krachtig Loyalty Marketing Plan

  • In vier stappen een effectief loyalty marketing plan opstellen
  • Krijg inzicht in belangrijke loyalty-pijlers
  • Maak een strategisch en toekomstgericht loyalty marketing plan

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.